• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Tekla78; det gick bra trots allt! Var hemifrån mellan 11-22 så man var mör när man kom hem! Hela familjen håller på att åka på en rejäl förkylning nu dock som inte hjälper till, jag jag skitont i halsen, killarna är snoriga och nu inatt kom hostan, mannen likaså och lilleman har med nyst och hostat nån dag :(

• smulan12

Har precis varit uppe och fått i Noah ersättning för första gången. Det var inte populärt riktigt men efter en liten stund tog han flaskan. Har försökt ge han brösten innan men han blir inte nöjd och jag känner att jag inte har mycket mat. Så detta målet fick han bara ersättning. Sen pumpade jag så mycket jag kunde efteråt för att se hur mycket det blev när han inte ätit innan. 90 blev det ungefär. Så de värmer vi till nästa gång.
    Trodde inte jag skulle kunna amma så länge som jag gjort eftersom det varit så mycket senaste tiden. Hoppet är inte helt borta än så vi försöker få igång de igen. Heja!

• HannaVirrpanna

Smulan: jag brukar få ur ung 120 från båda brösten när jag pumpar. Det räcker för min tjej. Hon brukar bara äta från ett bröst så hon kanske får i sig 90 per gång. Det brukar alltså vara 90 i ett och 30 i det som jag ammade på sist.

Tilly har ju varit så extremt tät i näsan som jag skrivit tidigare. Jag provade med bröstmjölk och det blev så himla mycket bättre! Förra natten sov jag och min sambo sittande med henne på magen - så vi skulle ha koll och så hon skulle ligga mer upprätt. Vi turades om och det gick inte så bra att sova. Men i natt har hon bara vaknat kl 4-5 och nu vid 8 och hon låter inte alls som en gris :) hon lät som en gris innan vi droppade i bröstmjölk! Så det kan jag rekommendera!

• HannaVirrpanna

Är det förresten bara jag som är sugen på ligga?? Jag vågar dock inte... Vilket får mig att osökt att tänka på KNIIIIIP!!!

• Sladdis

HannaVirrpanna: Det har jag gjort sen Matteo var 2,5 vecka. Fast jag fick ju kejsarsnitt och det är ju annorlunda. Jag blev ju inte misshandlad invärtes genom en förlossning.

• Sladdis

Jag är uppe men Matteo sover fortfarande!!!??? Snälla låt detta bli en ny rutin. Han sov 23-04 sen åt han och somnade 04:30 och sover fortfarande. Detta skulle jag kunna leva med.

• anjiali

Hannavirrpanna: inte jätte sugen men det beror nog på att jag är så trött. Vi har testat en gång och det gick bra. Men jag sprack inget. hoppas det inte var som att kasta in en banan i Globen. Apropå det. KNIP.

Inatt är allt som en dimma. Vet att Milea låg på min mage och snuttade på mitt finger. Nästa gång jag är "medveten" ligger hon bakom mig :0. Har inget minne av att jag flyttat henne och blir orolig att hon rullat av !!! Tänk om hon hade rullat åt andra hållet ner på golvet . Minns ingenting. Obehagligt !!!

Hon älskar att snutta på mitt finger :-/... Hur ska jag bryta detta. Hon somnar då. Men så kan jag ju inte ha det!!

• HannaVirrpanna

Anjiali: det är enkelt! Langa dit din mana finger! ;) du har garanterat lagt henne där själv! Man gör saker man inte alls är medveten om! Jag brukar domdera på natten som en annan chef. Har Tilly bajsat så finns det inte en chans att jag tar det, tydligen så brukar det bästa argumentet jag har vara "jag sköter inkomsterna och du utgifterna Larsson!" och jag brukar inte ens behöva argumentera... Han är verkligen världens bästa! Och sexigaste.... Fakk! Måste ligga snart! Globen eller ej... Jag måste testa!