• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Här har jag en bebis som sovit nästan hela dagen. Vet inte varför men jag hoppas det inte beror på någon förkylning eller så. : (

• EllaBella02

Vi hade inte sex under hela graviditeten och har inte haft det än. Har fått mina p-piller och ska börja med dom imorgon.

• chess07

Hej Allihopa!
    Har inte varit aktiv här på ett tag då vi haft en massa annat för oss!
    Njuter av livet som mamma till lille Arvid!
    Ser att ni snackar om sex! Är intressant att se hur olika syn vi har Glad
    Vi hade sex så fort avslaget gett sig, efter ca 3 veckor (fick nästan inga bristningar). Under graviditeten hade vi sex minst 1 gång i veckan iaf! Nu har det bara varit några ggr sen han föddes, men för mig är sex en viktig del i vårt förhållande!

• HannaVirrpanna

Chess samma här. Det är jätteviktigt för mig speciellt, men jag är så rädd att det inte kommer kännas som innan! Än fast jag fött ett barn tidigare och vet att man inte alls blir stor som ett hus... Men det känns så!

• SaJo81
    chess07 skrev 2012-09-03 19:02:51 följande:
    Hej Allihopa!
    Har inte varit aktiv här på ett tag då vi haft en massa annat för oss!
    Njuter av livet som mamma till lille Arvid!
    Ser att ni snackar om sex! Är intressant att se hur olika syn vi har Glad
    Vi hade sex så fort avslaget gett sig, efter ca 3 veckor (fick nästan inga bristningar). Under graviditeten hade vi sex minst 1 gång i veckan iaf! Nu har det bara varit några ggr sen han föddes, men för mig är sex en viktig del i vårt förhållande!
    klart att sex är viktigt! beror nog lite på hur man mår och så, eller för mig gör det det! vi hade inte sex någon gång mellan v 6 och 25 på graviditeten för att jag hade sån jävla illamående, sen provade vi en gång, jag var helt för det men det blev sån kontrast för min man med magen när han inte fick "vänja sig" långsamt (till skillnad från graviditeten innan då vi hade sex helt igenom) om ni fattar så han hade svårt att få till det :P och då blev faktiskt inte jag så sugen heller!

min förlossning "startade" runt 19.30 och 00.43 samma dygn var lilleman ute och eftersom dom andra är födda med kejsarsnitt räknas jag som förstagångsföderska ioch min förlossning gick alldeles för fort enligt alla bm jag snackat med så trots att lilleman är 6 veckor så är jag inte återställd än, vår hos bm ionsdags och plockade bort några stygn men känner mig inte alls på g där nere, dessutom har jag avslag fortfarande =/
  • SaJo81

Piggelin på kvällskvisten Hjärta det närmsta jag kommit ett foto på hans leende än så länge....bustrollet!

• anjiali

Ghaaaaa..... Blir tokig snart !!!!! Man ska inte vara uppe och "prata" på nätterna . Är detta någon fas ??? Hon blev sju veckor igår. Flaxar och tjötar somnar inte om efter maten :-/....

Har besiktning av snippan idag 10.30 men vill avboka den tiden. Det är mitt i den tiden då jag kanske med lite tur hade fått sova lite.