• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Lagom deppigt när man googlar sömn och två månader. Bebisar brukar börja sova "hela" nätter vid denna ålder. De kanske äter en gång och somnar om sen. Har lust att skrika att det gör dom inte !!!! De äter minst var tredje timma och där emellan sover de illa eller är vakna !!!! När de väl somnat som hon gjort nu 5.19 så ska jag upp om en timma med de andra barnen.

Förlåååååt för allt gnäll jämt :-/. Jag är bara så trött.

• FruSandra

Anjialji

Vilgot blir 2 månader idag, han vaknar också var 3 timma för käk.. Där i mellan ligger han ofta och gnyr/ sover dåligt..
    Men idag!! Så väckte jag honom nyss för att äta.. Jag har vaknat 1000tals gånger men nu hade ja så ont i bröstet och orkade inte gå ner och sätta ihop pumpen, så ja väckte han för att äta och hör o häpna så somnade han om direkt :O

• HannaVirrpanna

Anjiali: med lite sömn är det inte mer än rätt att gnälla! Hade vi inte bott så långt ifrån varandra hade jag kidnappat dotra din och gått en långpromenad så du fick sova! Har du ingen som kan göra det förresten? På dagtid alltså! Det är så typiskt. Egentligen borde man lämna allt till mannen då han kommer hem men när han kommer är man så glad åt lite sällskap att man vill helt enkelt inte!

Idag har vi visning på vår lägenhet... Vilket innebär tokstädning! Usch. Ångest! Vill inte sälja. Älskar den här lyan!

• anjiali

Lite tröst att höra att vi inte är själva med att sova dåligt. Tur att det blir bättre någon gång i framtiden :p.
    Det som gör det knöligare tycker jag är vardagen, efter 6.30 tycker jag det är fullt upp tills det är dags att sova. Som idag med återbesök hos bm. Sen hämtas barnen och då är det fullt ös. Med läxor och aktiviteter.

Nu ska jag försöka vara lite positiv . Har ju trots allt en jätte söt bebis som nu är frisk !

Hannavirrpanna: hoppas det går bra på visningen idag. Så fort hon sover i vagnen utan gråt så skickar jag ut henne med min mamma som precis blivit pensionär. Hon är i Grekland nu .

• AKT83

Samma här var tredje-varannan timme fortfarande och tjejen är 9 veckor.

• millifjor

Woho! Vår tjej har sovit i vaggan hela natten för första gången ätit typ varannan/var tredje timme, sen ner i vaggan för att sova. Har visserligen fått vagga en hel del för att det ska funka men ändå vi fick ha vår säng för oss själva!

• grahnkotten

Jag har också haft en pratkvarn i 2 nätter! Han kommer inte till ro och är super pigg mellan 00-07, fäktas och skrattar med världens största ögon! Supermysigt, men hade tyckt att det var ännu mysigare om det var på dagen! Hoppas verkligen att det är väldigt tillfälligt! Idag gav jag upp vid kl 6, klädde på mig och satte honom i bärsjalen! Där somnade han efter 30 min och sedan la vi oss i soffan och sov! Skönt!

• EllaBella02

Idag har jag varit på BVC och kollat upp två knölar som pytte hade bakom öronen. Men tydligen var det inget farligt som jag skulle oroa mig över. Hon trodde det var huvudformen, typ brosk då antar jag. Vart i alla fall lugnare efter besöket : )