• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Oonah
    EllaBella02 skrev 2012-09-04 13:23:24 följande:
    Idag har jag varit på BVC och kollat upp två knölar som pytte hade bakom öronen. Men tydligen var det inget farligt som jag skulle oroa mig över. Hon trodde det var huvudformen, typ brosk då antar jag. Vart i alla fall lugnare efter besöket : )
    Vilket sammanträffande, kollade exakt samma sak för min lille igår. Hade upptäckt en knöl bakom örat förra veckan och igår upptäckte jag en till bredvid den första. Men på min BVC sa de något annat. Hon visste precis vad det var så fort jag nämde det. "Jaha, är det knölar, som halva ärtor, som går att röra på? Det är svullna lymfkörtlar." 

Inget farligt. Det har visst nått med imunförsvaret som håller på att starta upp. 

Alla dessa olika svar, hehe... 
  • Trolla75

Här har vi precis haft jättesvullna och ömma bröstkörtlar på lilleman, det hade tydligen med mina hormoner att göra. Nu är det som vanligt igen tack o lov.

Det är väl mycket som händer i deras små kroppar...

• anjiali

:D klart !

Besiktningen godkänd av snippan. Hon skulle känna om jag kunde knipa. Tyckte nog att hon blev imponerad :D

• anjiali

10:e bajsblöjan idag :0 !!! Hon blir dyr i drift denna lilla.
    Hur ofta bajsar era ??!

• JWall

Våran plutt har också bajsat sjukt mycket de senaste dagarna.. Förrut bajsade han en gång på morgonen varannan dag ungefär. Hm. Börjar undra hur han mår i magen egentligen.. Ska man bli orolig?

• EllaBella02
    Oonah skrev 2012-09-04 16:44:09 följande:
    Vilket sammanträffande, kollade exakt samma sak för min lille igår. Hade upptäckt en knöl bakom örat förra veckan och igår upptäckte jag en till bredvid den första. Men på min BVC sa de något annat. Hon visste precis vad det var så fort jag nämde det. "Jaha, är det knölar, som halva ärtor, som går att röra på? Det är svullna lymfkörtlar."  Inget farligt. Det har visst nått med imunförsvaret som håller på att starta upp.  Alla dessa olika svar, hehe... 

Ja, så känns dom! Små runda sin liksom går att flytta på.
  • Jamtlandstaus

@Hannavirrpanna, varför måste ni sälja om du älskar stället?
    Vår lilla dam äter oxå var 3:e-2 1/2 timme o vill inte somna om efter "morgonmålet" någon gång mellan 4-6.
    Var på BVC idag o 9veckor gammal väger hon nu 4750g o är 59cm lång.
    T.o.m. BVCsköterskan reagerade på att jag var lite avsmalnad o såg trött ut. Ha diaréer i 4veckor tar lite på kroppen Har telefontid med läkare i morrn...nu måste något hända!

• Jamtlandstaus

Jag vet inte vad som är fel o när jag var till läkaren efter två veckor var det inga höjda ögonbryn utan jag fick rådet att prova motsvarande Imodium o så fick jag lämna prov för salmonella o campolybakter :-S Men det hade ingen effekt.
    Har provat att bara dricka köpevatten men det gjorde heller ingen förbättring.
    Börjar fundera om jag utvecklat någon intolerans o försöker hålla tankar på det värsta som cancer ifrån mig!