• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Alltid tänker man det värsta i sådana lägen !!! Men inte är det cancer. Finns så mycket annat som är vanligare som kan bråka med tarmen. Oroa dig inte för det. Hoppas du får hjälp snart.

• smulan12

Har varit på efterkontroll idag. Hon fick det att låta som att musen såg bättre ut än jag trodde. Men det är som två små hål genom ena läppen och ett jack. Hon skulle kolla upp om vi ska göra något åt det och dethär med urinröret som fortf ömmar ibland och känns som det sitter något i.

• HannaVirrpanna

Jämtlandstaus: för att den är på 53 kvm och vi är fyra pers :) vi har fått en fyra som är dubbelt så stor men högt i tak, trägolv, balkong i sydväst och öppenspis i vardagsrummet! Kommer nog börja älska den också :)

• anjiali

Milea somnade 20.00. Första amning kl: 01.00 och andra nu 04.00. Klar förbättring mot förra natten :D.

• grahnkotten

Härligt! Då håller vi tummarna på att det fortsätter så!

M har också sovit bättre men somnar bara i mammas famn el vid bröstet! Men är nöjd m att han iaf sover!

• anjiali

Grahnkotten : samma här på mig eller vid bröstet. Men det skiter jag i. Har ju fått sova

• Trolla75

Har helt plötsligt fått en riktig liten bajsmaskin! och han läcker som ett såll, tror han vuxit ur Liberoblöjan nr 2. :(

Gubbens brorsa jobbar i Norge och han har köpt blöjor till oss därifrån. I Norge är blöjorna subventionerade (stl. 1-3) i alla fall.
    Nu igår fick jag lite ångest inne på Ica, skulle jag verkligen behöva betala över 100:- för nått som jag knappt betalat 15:- för? (små paket)
    I ren snålhet roffade jag till mig ett blöjpaket fr ICAs egna märke.

Samlar ni Liberopoäng? Jag gör för att kunna växla mot värdekupongen... :)
    Utgiften som blir för blöjorna är ju ett nödvändigt ont, men det finns ju så mycket annat roligt att spendera pengarna på! ;)

• Sladdis

Jag använder Pampers och samlar också poäng. Vi har haft stl 3 i säkert fyra veckor redan.

• HannaVirrpanna

Trolla: här kostar blöjor 89 kronor, de stora storlekarna alltså. De små kostar kring 40 spänn. Jag har hört att libero och ICAs blöjor är exakt samma men ett annat tryck. Att dom görs på samma fabrik dessutom.... Jag tycker dom små blöjorna verkar vara exakt samma men inte när man kommer upp i storlek!