• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • HannaVirrpanna

Är det bara jag som tycker pampers är äckliga? Dom stinker (typ kemikalier känns det som) och blir äckliga direkt det kommer en droppe kiss och då börjar det lukta kiss på en gång om dem. Libero tycker jag är bäst :)

• AKT83

I natt sov hon äntligen över två-amningen och ammades först vid fem. Tyvärr fick jag dock hjälpa stora som kissat i sängen vid två istället :(

Jag tycker att pampers ger lättare röd stjärt trots att jag byter väldigt ofta så vi kör libero. Igår köpte vi också hem ett paket huggies för att prova.

• Sladdis

Verkar vara väldigt olika angående blöjorna. Vi har Pampers men Matteo har aldrig haft problem med röd rumpa och jag tycker heller inte att blöjorna luktar konstigt för då hade jag så klart aldrig använt dem.

• millifjor

Vi använder libero pga att hon får röd stjärt av pampers. Här kostar blöjorna 84 kr om man handlar varor för 200, o det gör man ju nästan alltid samlar också poäng, det tycker jag är bra!

• Trolla75

Jag har alltid använt Libero, tycker Pampers luktar apa!

Jag får åka till en större Ica typ maxi å kolla om dom har något bra erbjudande ;)

• FruSandra

Men vad tusan, mitt inlägg försvann ju! Bas första raden som kom med :o

Vi använder pampers på 1an o 2an, sen får vi se vad de blir..
    Liberos är så vassa kanter på och så känns de som att uppsugningen inte är så bra eftersom dom är så glansiga...

Willys egna blöjor fick Mest prisvärda i Vi föräldrar.. ICAs egna fick sämst betyg...

• Hera78

Vi har provat både Pampers och Libero. Liberos är hårdare än Pampers men Pampers luktar vedervärdigt så det blir Libero i alla fall...

• FruSandra

Nån mer som ammar och är stenhård i magen?
    Ja vet inte vad ja ska göra! Laktulos hjälper inte heller och katrinplommon vågar ja inte äta då de kan göra så lilleman får ont i magen :s

• tundra

Fru Sandra:
    Ja 1 msk psylliumfrön morgon och kväll och drick mkt vatten till.

Annars linfrön som får dra i vatten - sen häller man av linfröna och dricker vattnet.

Men tycker alt 2 är äckligare.