• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

vi använder libero då jag tycker båda denna gången och med mina andra grabbar att pampers läcker lättare, vet dock många med flickor som inte upplever det likadant, har alltid tänkt att det beror på om man har flicka eller pojk, sen tycker jag pampers blir så där äckligt geléiga nrä det e kiss i :P

• AKT83

Jag var hård i magen förra gången och lärde mig att äta denna frukost och då blir magen perfekt: vaniljyogurt med en halv skivad banan och två matskedar frön (phsylliumfrön blandat med linfrön). Dessa hittar du i vanliga matbutiker. Drick sedan mycket under dagen. Minsta tecken på att jag känner mig hård så löser denna frukost problemet för mig och det slår aldrig över och blir tvärt om vilket kan bli om man äter för mycket plommon.

Annars ska kiwi också vara lösande, en kiwi efter varje måltid sa min bm men dem kan jag få ont i munnen av.

• FruSandra

Kiwi tycker Haninge hjälper och vatten dricker ja hutlösa mängder av... Kanske får pröva frukosten :)
    Hellre lös än hård ;)

Prata med 1177 nyss hon sa att katrinplommon inte ska gå över i bröstmjölken, så nu hoppas ja hon har rätt för ja har nyss tvingat i mej ca 10 st :S

• anjiali

Libero använder vi och har gjort med alla barnen. Har aldrig tyckt att pampers fungerat för oss.

Jag är snarare lös i magen. Äter alltid frulle, lunch, mellis och middag. Plus sjukt mycket vatten.

• Bragdoll

Kan säga att ICA Basic-blöjorna är fullständigt värdelösa.. Jag är SÅ LESS på att vara tvungen att tvätta, tvätta och tvätta nerbajsade kläder. Helt nybytt blöja, tösen bajsar, och det rinner över. Fan så irriterande. Samtidigt är jag så himla snål så jag vill inte slänga ett helt paket med blöjor, men imorgon blir det till att gå på ICA och köpa ett paket Pampers eller Libero så får vi ha ICA-blöjorna till reserv ifall det krisar.

• juliaannaeva

Hmm Tyra blir 6 veckor idag. var o vägde henne förut o hon väger 5050 och 60 lång! En stor flicka :) och idag har hon varit vaken sen 06 :o inte sovit en blund på dagen.. O ligger klar vaken i msitt neste.., undra jag om hon tänkt sova inatt! Kan de vara att hon växer så mycket tro?! Hon ät lite små gnällig!

• Jamtlandstaus

Hannavirrpanna, låter toppen med eran nya lägenhet! Blir nästan förälskad bara av att läsa om den

Vi kör oxå med Libero för jag tyckte oxå hon blev röd i stjärten av Pampers. Däremot har blöjorna börjat läcka förra veckan kom vi på sent en kväll att blöjorna var slut o det enda vi fick tag på var nr1. Men det funkade bra, fick byta lite oftare bara. 1:orna är bättre i storlek men klarar inte riktigt "belastningen" så vi kör på 2:orna.
    När ni samlar poäng, hur funkar det? Inget vi har tänkt på...

• cattiwik

Ni som har barn som använder napp, har det funkat bra på en gång? Har det varit lätt att få barnet att ta nappen eller har ni fått truga med den?

• Bragdoll

Det är olika med olika nappar tycker jag. Här funkar NUK med ring absolut bäst. Underligt nog funkar det inte alls lika bra med NUK med plopp.. fattar inte varför, det är samma napp fast annorlunda utseende.
    Har köpt Esska idag, ska prova dem så fort jag kokat dem.

Men jo, lite får jag allt "bråka" med nappen, det finns ju tillfällen när man inte bara kan plocka upp och mata Lillan heller.