• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Hera78

Hur 17 får man borr bajs från kläderna?? När det läckt på lilltjejen så att hon fått bajs på bodyn lägger jag den direkt i blöt några timmar och sedan tvättar jag men inte går det bort!!

Tvättar i 60 grader och använder både tvättmedel och Vanish men fläcken är kvar. Senast igår tvättade jag en helvit body med orange bajsfläckar som inte blev ren.

Hur gör ni för att få bort bajs?

• Libe

Milifjor - nej den heter något annat och lämpar sig för barn som löper större risk för att utveckla mjälkprotein allergi.. Vad skillnaden är vet jag ej, men BVC rekommenderade att jag köpte den istället. Jag tycker hon verkar bättre i magen, sen om det är för att hon vant sig eller inte, det vet jag ej.

• Sladdis

Hera: Jag vet inte vilket vanish du använder. Finns ju pulver man lägger med tvättmedlet. Själv använder jag vanish oxy action-spray. Blir som ett skum på fläcken och tyget blir alldeles varmt. Låter det dra i kanske en till två minuter och sen tvättar jag som vanligt i 40 grader. Lägger inte i blöt innan och ibland har plagget legat i tvättkorgen ett par dagar men det fungerar ändå. Lyckades få blod på överkastet när jag fortfarande hade avslag och då sprayade jag vanish på fläcken och lät det dra ett par minuter och sen tvättade jag i 40 grader och fläcken försvann helt vilket jag aldrig trodde.

• millifjor

Okej tack Libe!

Pratade med BVC och de tyckte att jag skulle testa NAN ett par dagar till o sen om det inte blev bättre skulle jag prova Baby Semper. Om det heller inte fungerade så skulle vi diskutera om man skulle testa mjölkproteinfritt.
    Känns jobbigt bara att prova sig fram, man vill ju inte att tösen ska ha det så ont...

• Hera78

Sladdis: jag har pulvret, både för vittvätt och färgad tvätt men jag är inte ett dugg imponerad...