• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Vår lille kille är vaken 4 timmar ena dagen och 6 timmar andra men typ aldrig längre än så! Han är 7 v på söndag

• Tekla78

Skönt att höra att han inte verkar sova för mycket! Så lätt att koppla det till hans magproblem. Har ni andra tagit bort skorven ännu? Hur gjorde ni isf?

• FruSandra

Vilgot är 9 veckor och sover också massor! Är vi iväg med barnvagnen kan han sova en hel dag...
    Har har inte fått skorv än, bara lite ibland o då smörjer ja med barnolja på en gång...

• Trolla75

Lilleman har haft lite skorv som jag försiktigt skrapat bort med nageln, sedan har jag smort in området med bröstmjölk.
    Men kan också ta en kam och dra försiktigt i sidled...

• SaJo81
    FruSandra skrev 2012-09-07 14:45:09 följande:
    Vilgot är 9 veckor och sover också massor! Är vi iväg med barnvagnen kan han sova en hel dag...
    Har har inte fått skorv än, bara lite ibland o då smörjer ja med barnolja på en gång...
    så kan Bastian göra med, han sover hela dagen när man är iväg och han får sova i vagnen, förra lördagen var vi på "tivoli" på dagis och då sov han konstant förut när jag väckte honom för att äta....ändå sov han som vanligt på natten sen, 

har fortfarande en son som bara äter en gång på natten och det är så skönt, det kan variera lit epå när på natten han äter beroende på när han äter sista kvällsmålet, tex igår åt han vid 23.00 och vaknade 5.30 i morse och ville ha mat sen somnade han om till 9 =)
    härom dagen åt han sista målet redan 21.30 och då vaknade han 4 och ville äta men somnade om efter igen =) mycket nöjd med min lilla gosse, förutom att han är sååå bortskämd med att bli buren runt och gosa hos mamma hela dagarna..... 
  • anjiali

Eller så har man ett barn som inte sover, vare sig i vagn, bil eller själv dagtid. Om hon sover så är det i min famn korta stunder. Sen är hon inte så nöjd. Bar runt på henne 12 timmar igår samtidigt som jag skulle ta hand om de andra barnen. Hon kom även på att vakna varannan timma igen på natten .
    Så var glada över att dom sover. Själv har jag gråtit mest hela dagen.

Nya tag imorgon !

• Trolla75

anjiali- stora kramen till dig!

Har du någon bärsele? Det skulle ju underlätta så du fick händerna fria.

Lilleman har vart lite kinkig nu på em, svårt att veta varför? Men tror att bajseriet är orsaken. Men storasyster är helt out standing, hon frågade nyss om jag ville att hon skulle ta honom? -Ja, snälla vill du det!
    Nu ligger de i myser i soffan, han är nöjd i jag passar på att vila lite innan vi ska till stallet om en timma.

• juliaannaeva

Min lilla Tyra äter sista målet 21 somnar och äter igen vid 05-06 sen somnar till 9 :) hoppas de håller i sig! Hon är 6 veckor! Köpte en ringsjal för på kvällen så vill hon gärna bli buren! O dem kan jag starkt rekommendera! jätte bra att använda grodposition om dem har lite magknip :)

• millifjor

Köpte en babybjörn häromdagen med höftbälte och bra stöd för ryggen, kan rekommendera den starkt!
    Hon älskar att hänga i den och samtidigt kan man göra saker själv

Tror min mjölk börjar sina på mitt enda bröst som fungerar blir sladdrigt direkt när hon äter och sen vill hon amma direkt efter en stund igen, känns inte alls kul men vad gör man, blir tvungen att ge mer ersättning än vad jag tänkt från början, hade bara tänkt att ge ett mål mat på kvällen men får ge mer nu, tänk att man ska må dåligt över att man inte kan amma, det trodde jag inte att jag skulle göra, men men, vill ju att tösen ska bli mätt.