• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Jamtlandstaus

Vad är en ringsjal?
    Idag har stackarn haft den värsta magontet nånsin, stackars liten! Så hemskt när man inte kan ta bort det!!
    Nu pruppar hon dock hör jag, tänk vad glad man kan bli av att höra pruppljud!

Vi har tagit bort skorv för den var gulaktig o luktade illa. Köpte salva på Apoteket som innehöll acetylsalisylsyra på de områdena som det fanns skorv. Nu har det kommit mer men den luktar inte illa så jag skrapar bara bort det lite lätt med nageln.

• Trolla75

Millifjor- är du verkligen säker på att den sinar?
    Ju mer hon äter ju mer produceras. Låt henne äta lite oftare?

Jag har mängder med mjölk, även om bröstet känns helt slappt och urlakat.

Hoppas det löser sig

• anjiali

Jag har bärsjal och den älskar hon, använder även bärsele ibland. Ryggen blir rätt trött ändå när det blir så mycket bärande.

Nu har vi varit och handlat fredagsmys och en ny matta plus fina ljuslycktor till höstmörkret. Lite shopping och mat och jag är lite gladare. Plus att det är fredag .

• cattiwik
    millifjor skrev 2012-09-07 17:25:56 följande:
    Köpte en babybjörn häromdagen med höftbälte och bra stöd för ryggen, kan rekommendera den starkt! Hon älskar att hänga i den och samtidigt kan man göra saker själv Tror min mjölk börjar sina på mitt enda bröst som fungerar blir sladdrigt direkt när hon äter och sen vill hon amma direkt efter en stund igen, känns inte alls kul men vad gör man, blir tvungen att ge mer ersättning än vad jag tänkt från början, hade bara tänkt att ge ett mål mat på kvällen men får ge mer nu, tänk att man ska må dåligt över att man inte kan amma, det trodde jag inte att jag skulle göra, men men, vill ju att tösen ska bli mätt.

Öka inte ersättningen, utan amma mer. Jag hade såna perioder med sonen. Trodde det var tomt, men sen ökade produktionen och vi var i fas igen.
  • Emmizen80

Dagens besiktning av morsan blev klart godkänt :) skönt att ha det gjort, gjorde även cytologprov. Trodde ju menen var tillbaka i sön, men fick bara en blödning då och sedan inget mer. Började fundera på om det kanske var ägglossningsblödning eftersom det känts som om det var på g i kroppen. Bm i dag kunde hålla med om de tankarna och konstatera att mensnen sannolikt kommer inom de närmaste veckorna. Bläää... Fick recept på minipiller oxå, ville inte ha spiral då jag hoppas maken ska "komma på" att han vill ha en trea ;) jag vill ha det, men vill inte han så accepterar jag det givetvis, men hoppas kan man ju ;)

• Trolla75

cattiwik- jag helammar och han sover nu mellan 23-05/06 och har gjort det länge.

Jag vet inte men jag ammar bara från ett bröst per tillfälle och då kan han ligga jättelänge speciellt på kvällen.
    Men det är ju bara bra för den feta mjölken kommer ju sist ...

• Jamtlandstaus

På vår Mammamottagning så säger dom att forskning visat att det är lika fet mjölk i början, 50% fett :-O
    Hoppas ni alla (inkl mig) får en natt med få uppvaknanden! : )
    Kniiip! ;)