• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Jag har inte själv läst någon forskningsrapport, men det jag har hört är att den första mjölken är törstsläckande och därefter kommer den mättande mjölken...
    Dit jag egentligen ville komma är väl att låta barnet ligga länge vid samma bröst...

• millifjor

Jag ammar och ammar känns det som, problemet är ju att jag bara har mjölk i ett bröst då det andra dog när jag fick bröstinfektionen. Skulle ge vad som helst för att kunna växla mellan båda brösten, hon vill ju ibland äta varje timme och då blir det tufft för mig att bara ha ett bröst, gör rätt ont för bröstet får ju aldrig vila! Så när hon ammat tills det inte kommer något mer ur bröstet så och hon fortfarande är hungrig så har jag ju inget annat att ta till än ersättning

• Trolla75

Inte för att jag är någon expert, men går det inte att "väcka" bröstet? Om infektionen är läkt vill säga?

• FruSandra

Ja har haft rena lyxnatten inatt!
    Vilgot käkade vid 23 sista gången.. Sen vaknade han 5.15 för mat och nästa gång 8.30!
    Första gången på lääänge som ja känner mej utvilad :)

• millifjor

Jo det sa BVC med, att jag alltid skulle börja amma på det bröstet så skulle det snart ta fart... Men har gjort det ni i typ 4 veckor o det blir ingen skillnad, ammar o ammar men det händer inte ett skit, det kommer en stund men sen är det stopp, blir så frustrerad! Trodde jag skulle amma länge....

• cattiwik

Moa blir 4 veckor imorgon, så det kanske kommer, de längre sovpassen. Men sen är hon en snabbätare. Hon ligger inte länge vid bröstet. Äter kanske 5 min och sen är det bra. Sen börjar hon bara leka och svamla.

• EllaBella02

Hur länge sover era på dagarna? Min tös har i två dagar nu kört entimmestupplurar och sen vaknat.

• anjiali

Typ inget känns det som. Men lite sover hon ju. På mig Max en timma i stöten. Själv ca 10 min.

Lycka när mannen är hemma och det blir lite avlastning. Har joggat/gått 7 km i skogen på en timma. Hej endorfiner !!!! Saknat er så . Är en sån träningsnörd.

Nu blir det hemmabakad pizza a la Jamie oliver.