• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

*suck* vilken natt :( våran lille kille som sovit så bra har i natt ätit 23.30, 02.00 och 05.00 sen väcktes vi alla av hans storebröder som kom upp vid 07.... Idag är jag trött :( hoppas det är någon tillväxtperiod bara, lilleman är 7 veckor idag!

• Sladdis

Jag har haft en sjukt bra natt för en gång skull. Matteo somnade kl 23 och vaknade kl 10 med mat 03:30 och 07:30. Idag blir nog en bra dag.

• millifjor

Kniper nu! Kissade på mig lite hos brorsan igår när jag skrattade, måste man ha Tena på sig nu när man ska ha roligt eller!?

• Trolla75

Igår var en hemsk dag! Lilleman skrek och hade så ont i lilla magen, det var jättejobbigt att se detta och inte kunna göra något för att hjälpa honom! Inte ens tutten som brukar vara räddaren till allt hjälpte. :(

I alla fall var jag den skyldiga till detta elände, jag hade ätit underbart gott blomkålsmos!
    Förra gången vi drabbades hade jag njutit av färsk gräddstuvad vitkål.

Hur känsliga är era barn mot kål, lök osv?

Med mina andra två kunde jag äta precis allt utan minsta knorr.

Är så ledsen för det illa jag gjort honom, så nu kan jag inte sova! Och stackarn har sovit sedan 23.30 och det låter som om han snyftar i sömnen, kanske inte direkt snyftar men efter att man vart väldigt ledsen så kommer det liksom rysningar med ljud när man andas... Svårt att förklara.

• anjiali

Trolla75: lilla skrutt ! Fattar inte att det ska vara så kämpigt med dessa gaser.

Milea är ju lite känslig också men vet inte exakt vad hon reagerar emot. Hon är ju alltid lite pruttig. Men efter att hört hur din lilla kille reagerat på kål så lär även jag vara försiktig emot detta.

Min lilla skrutta har hittat tummen mer och mer. Jag vill hellre att hon tar napp. Men vi har provat alla nappar på marknaden och ingen vill hon ha. Nu har hon vid flertalet tillfällen fått in tummen i munnen och varit så nöjd. Även i sömnen har hon lyckats.
    Vad gör jag åt detta ??? Går det göra något ???

• Trolla75

Caspian tar inte heller gärna napp, ibland duger den, som när han hänger på magen i bärselen.
    Tummen slinker också in ibland eller handen och även armen... Ett tag hade han flera sugmärken på armen, trodde först han hade klämt armen i bärselen! men nej då, fast det va längesedan nu.

Ja visst är det hemskt!!!
    Det jag har hittat på nätet som är gasbildande är kål i alla former och lök även bönor...
    www.karlskrona.se/sv/Familj--omsorg/Aldre/Maltider/Gasbildande-livsmedel/