• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Trolla75: stackars lille vän! Jag förstår precis vilka ljud du beskriver! Min man tycker jag är löjlig som inte sover ifrån dem.. Han menar att M sover.. Och visst det gör han, men det ljudet skär in i hjärtat! M är jätte känslig mot ALL lök och gasbildande råvaror.. Tråkigt och ibland missar man att säga till folk! Jag hatt börjat m sempers magdroppar, men har inte märkt någon förbättring än! Ska också prova att själv börja dricka aloe vera igen! Se om han också kan dra nytta av det!

• Trolla75

Vi körde med minifom hela kvällen utan att det blev något bättre, vet Inte om det tar några dagar för dropparna att göra någon nytta?
    Har ännu inte läst på flaskan då det är mannen som skött det där med dropperiet.

Efter vad jag läst här inne så har vi ökat dosen till mellan 15-20 droppar...
    Men som sagt, de hjälpte tyvärr inte igår.

Men grabben mår mycket bättre nu idag! :)

Kl ett har vi tid på BVC o det är även läkarbesök inplanerat.

Ska även ta med lillastorasystern som har haft elak växtvärk i snart tre månader...

Önskar vi får en remiss till röntgen så vi får se hur det står till med benen...
    Hon har fått en haltande gång som jag är livrädd ska bli kronisk!

• Sladdis

Trolla75: Åh, jag vet också hur det känns. Matteo är också känslig så jag undviker alltid kål och lök tex. I fredags var jag på kräftskiva och sen fick mannen och jag turas om att ha Matteo på magen hela natten. Hade ingen aning om att skaldjur kunde ge de små magont.

• SaJo81

om en halvtimme är det dags för bvc-besök med lilleman (7veckor gammal) tror nog han gått över 5kg nu :P han vägde ju 4600 på 1månads kontrollen!

• millifjor

Vår flicka är också känslig har ätit typ fisk o ris i ett par dagar nu för att sedan börja återinföra annan mat för att se vad hon reagerar på. Min BM sa att jag inte skulle käka klassiskt gasbildande mat såsom bönor, lök mm. Jag skulle heller inte dricka apelsinjuice, ätachoklad, dricka cola. Max äta 2 frukter om dagen och inga färgstarka grönsaker såsom tomat, paprika mm. Snacka om att menyn blev smal!

• Trolla75

Jag funderade på om man skulle vara stark nog och köra en vecka fakir; ägg, kött, fisk, fågel och en himla massa smör ...
    Jag jobbar ju på att komma igång med min Lchf. Men trillar ner i sockerträsket varje helg:(

• millifjor

Ägg ska man tydligen också undvika, det som är gasigt för oss är det för bebisen med sa min Bm. Sen kan man väl alltid prova sig fram. Jag tycker det var svårast att undvika grönsaker och frukt ,det är ju det jag brukar äta när jag ska vara nyttigare, tråkigt att inte få en fräsch sallad till maten liksom.

• SaJo81

Nu har vi vart på BVC, lilleman hade planat ut litegran men inte farligt, får se nästa vägning om två veckor så det inte planat ut mer bara...

ny vikt: 4900g
    ny längd: 57cm

vid 1 månad:
    4600g
    55cm

mammas stora grabb =) 

• grahnkotten

Så kom resultatet av en natts gnällande och ålande: 4 överfulla bajsblöjor på 1,5 h.. Sedan somnade han och sover som en stock..! Stackarn, skönt att det kom ut! Tur att vi inte har något inplanerat idag! Så nu ska mamma sova!

• Trolla75

Ägg har jag ätit varje dag så dom verkar han tåla ... Som tur är.

Jag gissar på att lilleman gått upp ca 500g
    Så någon stans mellan 6,4-6,5 ...

Grankotten- va skönt att få lättat så på trycket!

Min lille ligger o klämmer o klämmer varje morgon, men förstår inte varför? Det är ju löst gult flytande ... Är det jobbigt att klämma ut?