• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • nilepile89

Lea sover inte mycket på dagarna mest i vasgnen om man är ute ch går. annars kan hon sova på mig men inte länge själv...

• Emmizen80

Har någon av er erfarenhet att resa med mindre barn? Har bara flugit med dottern från hon var tre år, men nu kommer vi att resa iväg i juni nästa år, jag vet låååångt kvar men vi är tre familjer som åker tillsammans. G kommer att var 11 månader då vi åker hem, hur gör man med mat? Fyller man resväskan med burkmat?

• cattiwik
    Emmizen80 skrev 2012-09-08 22:13:48 följande:
    Har någon av er erfarenhet att resa med mindre barn? Har bara flugit med dottern från hon var tre år, men nu kommer vi att resa iväg i juni nästa år, jag vet låååångt kvar men vi är tre familjer som åker tillsammans. G kommer att var 11 månader då vi åker hem, hur gör man med mat? Fyller man resväskan med burkmat?

Vi var till Mallorca när sonen var 9 mån. Kan berätta mer när jag sitter vid en dator. Så jobbigt att skriva från mobilen.
  • Oonah

Vi ska iväg på en långweeken till Budapest i slutet av november med vår lille, då han är 4 månader. Mycket menad som en kort testresa, för att se hur det går. Vi reser mycket i vanliga fall så vi kommer försöka hoppa upp i den sadeln igen så fort som möjligt. Jag har varit lite orolig för den resan men för varje vecka som går blir jag mer och mer säker på att det kommer att gå jättebra! Vi kommer bara gå på promenader, ta det lugnt och anpassa oss mest efter den lille.
    Glad 

• SaJo81

Vi var i Frankrike när tvillingarna var 8mån (korrigerat 6mån) men eftersom dom var så jäkla svåra med mat körde vi på ersättning bara i en vecka! Det var i alla fall superlätt att ha dom två med på "stadssemester" i den åldern, dom var supernöjda i vagnen typ hela dagarna och det var smidigt att bara ha en termos med varmvatten och en påse ersättning med sig,

Jag skulle säga att det bara är att ta med ett gäng burkar och välling så är det nog ganska enkelt!

• anjiali

Vi flög till Sydamerika när äldsta tjejen var elva månader och hem när hon fyllt ett år. Till resan hade vi med burkmat att värna på planet och välling. Vi hade med eget vatten i termos. Resan tar över ett dygn dit. Anledningen till att vi hade eget vatten var att när min lillebror var något år och gjorde samma resa med min familj så bad mamma om kokat vatten till välling på planet. De tog förmodligen varmt vatten bara och han blev jätte dålig i kräkningar och diarré. Höll på att stryka med . Han blev inlagd i sista stund på sjukhus och mamma fick inte stanna kvar över natt där. Vilket trauma det var för henne och min lillebror. Han var dålig länge.
    För oss gick det jättebra att resa med ettårig . Hon tog sina första steg i Brasilien på flygplatsen .
    Idag är det värre kanske. Man får väll inte ta med vad som helst ??? Inga vätskor, eller ???

• juliaannaeva

Vi ska åka om 2 veckor då är Tyra 2 månader knappt! Tänkte köra på den färdigblandade ersättningen, just för att vara säker! Blir lite dyrare men de är de värt :)

• anjiali

Är det någon av bebisarna som hittat sina händer ännu ??? Milea ligger och suger mycket på dom och idag lyckades hon ha raka armar upp framför ansiktet en stund. Så snart så ser hon dom nog :D

• AKT83

Tilde såg sin hand i förrgår, satt och kikade på den en lång stund och förde handen upp och ner framför ansiktet. Hihi så kul!