• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Trolla: det har jag också undrat. Varför så mycket ansträngning och knorr för något som bara rinner ut!!!?

• anjiali

Funderat det samma. Det rinner ju.
    Jag åt typ allt det man inte skulle igår och idag. Ägg, choklad, cola...
    Jag måste skärpa mig med maten !!!
    Men om man ska plocka bort allt det där så blir det inte mycket kvar.
    Kan vi inte tipsa varandra om vad vi ätit ??? Kanske kan ge lite inspiration .

• millifjor

Nej jag håller med, sjukt svårt att hitta på mat när man knappt får ha några ingredienser! Gjorde torsk i ugn häromdagen. La torsken i en form, bredde på crème fraîche som jag kryddat efter smak, sen la jag bacon skivor ovanpå o sen in i ugnen - superenkelt och det blev jättegott! Åt det tillsammans med ris o bara vanlig grönsallad

• grahnkotten

BM förklarade det med att ringmusklen inte riktigt är utvecklad, så dem små liven kan inte alltid slappna av så att det kommer ut..

• Trolla75

Hehe... Jag gissade nära!
    7 veckor o 5 dagar
    6465g 60,5cm och huvudet 40,5
    515g upp sen sist (6v).

Han klarade läkarundersökningen med bravur!

När ni vart å besiktigat er själva har ni ringt skälva och beställt tid eller har ni blivit inbokade av bm?

• anjiali

Trolla: jag ringde och bokade själv.

Millifjor: det där ska jag käka imorgon .

Jag har tvåmånaders kontroll hos läkaren på torsdag. Hoppas på godkänd. Min mellan tjej hade glapp i höften och satt i höftkudde i sex veckor. Milea blev ju godkänd på bb men tyckte läkaren var lite hafsig. Hoppas hon får g på höfter på torsdag.

• Trolla75

Älskar också torsk i ugnen, brukar lägga babyspenat i botten, torskrygg, sen ett hopkok på grädde, fisksås, fiskbuljong, Sambal Oelek, Dijongsenap och massa krossad rose'peppar
    Hällt över fisk i spenat, sen delade cocktail tomater in i ugn 200 grader i ca 30 min.
    Jag brukar ha broccoli till, men vet inte om jag vågar mig på det nu efter gårdagens skrikattack :(

Kniiip

• Trolla75

Va? Kan dom faila på höftledsultraljudet?
    Det lät inte ok!

Håller tummarna att allt är som det ska!

• anjiali

Dom har inte failat, det är bara jag som är rädd för att de på torsdag märker att det är glapp :-/...
    Ultraljud ??? Här kollade höften på bb genom att snabbt som tusan böja benen ut och in snabbt. Det är bara hyrläkare i Borås på bb. Därför är jag lite orolig fram till torsdag då de förhoppningsvis också godkänner höfterna.