• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Emmizen80

Inatt har lilleman sovit kanon och hoppat över ett av sina mål. Han sov 20:00-03:30 åt och sov sedan 04:00-06:15 då våran jävla gaphals till katt väckte honom och mig. Nu ska bi väcka storasystrar och fixa i ordning henne för ytterligare en dag i skolan. Hoppas lilleman fortsätter sova såhär :)

• anjiali

Emmizen : härligt det lät

Milifjor: tack för tipset. Milea bajsar ofta när hon äter eller somnat. Kanske är då hon är avslappnad. Som hon gör precis just nu mitt i maten ;p.... Dags att byta blöja.

• grahnkotten

Millifjor: haha, tack för tipset! Kunde inte låta bli att skratta när jag läste det!

Idag bär det av mot besiktning av morsan, ska bli spännande å se vad läkaren tycker!

Kniip!*

• FruSandra

Usch igår upptäckte vi som nästan ett kättare på Vilgots hals mot nacken.. De ser verkligen ut att göra skitont!!
    Dessutom lukta de...
    Ja tror att fr blivit som skavsår när mjölken/spya runnit där...
    Ja tvätta rent och torka torrt och strödde potatismjöl på..
    Idag har ja inte sett hur de ser ut då vi fortfarande ligger kvar i sängen...

Nån som vart med om nåt liknande? Vad gjorde ni åt de isåfall?
    Vi har tid till Bvc imorn så ja ska kolla med henne vad vi ska göra åt de :S

• Libe

Fru Sandra - inotyol verkar råda bot mot det mesta. Däremot vet jag inte när det gäller öppna sår. Är det mer som avskavt? Svårt att hitta ett bra ord. Så fick vår lilla i ena ljumsken, tvätta rent, torka ordentligt och inotyol hjälpte för oss.

Såg att ni andra diskuterade resa med småbarn. Är det någon som varit till värmen med smått? Under halvåret? Tänker bland annat på vaccinering och så? Är det bara dumt eller har någon positiv erfarenhet av det?

• FruSandra

Libe
    Tack men ja tror att de är för mycket sår av de.. Tror de bara kan svida då..
    Men potatismjölet gjorde susen!! De är så mycket bättre idag :)
    Så ja fortsätter med potatismjöl.. De gäller bara att man torkar ordentligt torrt annars kan de skava..

• anjiali

Fru Sandra tvätta rent med vatten och mild tvål ev. Torka torrt och försök lufta. Morgon och kväll och visa upp imorgon. Så hade jag gjort. Är det rött och irriterat runt såret i huden ???

Libe: vår dotter var ett när vi var i värmen så jag vet inte. Vaccination fick vi ta men det beror ju på vart man ska åka.

• Libe

Fru Sandra - bra att det set bättre ut :)

Anjiali - ok :) jag tänkte mer på vaccinet man får på BVC, om man ens vågar innan bebis har fått det.