• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Jamtlandstaus

@down under; Vilka långresor du gjort med barn, jag är imponerad... å lite avis
    Min bror har fått jobb i Florida så jag hoppas vi snart åker å hälsar på honom o hans fru!

• anjiali

Håller med er. När Milea nu väl är här så känns hon så självklar . Jag har ju två barn sen innan så jag hade fullt upp redan innan. Men kommer ihåg hur det kändes när första barnet kom. Undrade vad jag gjorde med all tid innan jag fick barn.

Har promenerat mellan 5-8 km om dagen och simmade 20 minuter i måndags. Äter vanlig mat och hel ammar. Inte ett kilo blir jag av med ... Kommer aldrig komma i form så länge jag ammar verkar det som. Nu är Milea 2 månader och det finns inte en chans att jag skulle kunna komma mina vanliga byxor. Gravid brallor gäller fortfarande. Svårt att hitta motivation att vara duktig när det inte händer ett skit :-/...
    Är det någon mer som kämpar med överflödiga kilon som sitter fast ?

• Libe

Down under - låter ju som att det är fullt möjligt att resa med bebis :) vi har bestämt oss för att vänta tills i mars någongång. Så slipper jag hålla på att vela.

Anjiali - lite samma här, jag vägrar ha mina mamma kläder - dom packade jag in i förrådet när det var en veckas övertid. (då var jag less). Tappade tio kg i samband med förlossningen och dom andra tio sitter som berget. Så jc kan inte ha ett skit i min garderob. Är sån som i vanliga fall kan äta vad som helst och vara liten. Det verkar jag inte kunna bär jag ammar. Kan det vara så att kroppen behåller allt tills man slutar amma?? :/

• Trolla75

Caspian blir 8 veckor i dag! Tycker tiden går på tok för fort.

Jag var ju stor redan då jag plussade det sitter fast graviditetskilon efter de två tidigare...
    Men nu har jag två envisa kilon kvar till senaste inskrivningsvikten. Men sen har jag ca 20 kg till som ska BORT!

Men det är bara att fortsätta å kämpa!

Har alltid fått höra att man går ner av att amma, men det funkar inte för mig i alla fall!
    men gubben sa att man bränner ca 500 kcal/ amning och det låter ju bra!?

Kniiip

• Sladdis

Jag gick upp 15 kg under graviditeten och 10 av dem försvann efter tio dagar men de andra vägrade försvinna. Dessutom hade jag redan 20 kg övervikt när jag blev gravid så när Matteo var sex veckor anslöt jag mig till ViktVäktarnas onlinetjänst. Gick ju inte ner ett gram trots att jag helammar. Nu har jag gått ner 4,2 kg på fyra veckor. Har minskat fem cm i midjan och åtta cm på höfterna. Pga att jag ammar får jag äta massor. Fattar inte hur jag kan gå ner när jag ska äta så mycket. Kommer kännas som om jag svälter sen när jag slutar amma då jättemånga points försvinner.

• anjiali

Är det mycket jobb med vv ??? Är du med online ??? Vet inte om jag får ihop det med vv.
    Min kropp håller stadigt tag i alla hekton när jag ammar. Så var de med de andra barnen också. Har 7 kg till inskrivningsvikten och 13 kg till "normal" vikt.

• SaJo81

jag gick upp 25kg och gick ner 10 så jag har 15kg kvar :S amning hjälper inte för att gå ner här heller...har nu börjat träna 3 dagar i veckan, hade velat träna fler dagar så man ser resultat snabbt men den tiden finns inte riktigt som 3barns mamma :P
    var smalare än jag varit på 10 år innan jag blev gravid denna gången och var supernöjd så dit vill jag igen! och ja, det hade vart roligt att komma i något från garderoben, just nu känns hela garderoben som ett hån!