• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Jag tränar också och det hjälper inte heller. Minus 500 kalorier på amning och minus 300-500 kalorier träning och vågen står still. Är inte det helt sjukt ????

Sladdis: vart fyller du i att du ammar ??? Fanns en ruta om man är gravid.

• HannaVirrpanna

Hallå alla.
    Gick på en långprommis igår och då kände jag att mina höfter inte alls är stabila. Fogarna krånglar, men jag gick runt 7 km kanske så det är väl inget jag gör varje dag. Men det var ändå störande!

Har blivit bjuden på lite för mycket de senaste veckorna så min viktminskning står rätt stilla men jag har gått ner ett kilo i alla fall :) men det är trist då man står stilla!!

Testade att sätta ett babygym framför babysittern igår och jäklar vad hon gymmade! Hon höll på skottlänge och snackade och viftade :) sötknopp!

• Sladdis

Anjiali: Ja, jag pallar inte med mötena så jag är bara med online. Det är enkelt för jag sköter allt via appen så man slipper starta datorn varje gång jag vill kolla eller lägga in något. När man registrerar sig finns två rutor man kan fylla i antingen för helamning eller delamning. Ens points korrigeras efter det. Det finns ingen ruta för gravid för de rekommenderar inte att man är med då. Jag har varit med två gånger förut efter mina båda andra barn men har då inte börjat förrän de varit 1-3 år och då har jag inte ammat längre. Jag gick ner 30 kg båda gångerna. Denna gången är programmet mycket lättare. Funkar bra att räkna points.

• anjiali

Konstigt för jag hade gravid ruta att kryssa i men inte amning. Har bara fyllt i första steget, har inte bestämt mig om jag orkar ännu ;-/

• Sladdis

Anjiali: tror att om du kryssar i gravidrutan kommer den att säga att den inte rekommenderar att du blir medlem förrän du fött barnet. Amningsrutan kommer nog i ett annat steg. Det är onödiga pengar om man inte riktigt bestämt sig. Jag tog 3-månaderserbjudandet på en gång. Kände verkligen att det var dags och att jag var motiverad. Lycka till om du klickar vidare.

• anjiali

Sladdis: jag avvaktar ett tag. Känner mig inte redo ännu .

Idag har Milea haft långa vakenstunder och pratat massor . Hela kroppen är igång när hon pratar. Så roligt att hon äntligen är nöjd några stunder på dagen. Nu hoppas jag att hon snart kan sova själv också så jag får gjort någonting här hemma. Åtta veckor bärandes på henne börjar bli aningens jobbigt. Får inte gjort så mycket. De stunder hon är vaken vill jag prata med henne eller passa på att äta.

• millifjor

Gick upp 22 kilo, har nu 8 kilo kvar så har alltså gått ner 14 kilo nu på 6 veckor
    Stod still ett par veckor o då bestämde jag mig verkligen för att skippa allt onödigt skit, så då tappade jag 1,5 kilo på en vecka direkt!
    Har varit på mammabebis yoga idag, det var skoj men galet jobbigt, har ju tydligen inga muskler kvar :-S

• FruSandra

Snacka om att Vilgot är lång... Han blir ju 10 veckor idag, väger 5,9kg och är 63 cm lång!!! :O

• cattiwik

Nu vet jag inte vad ni alla jobbar med, men har ni friskvårdsbidrag genom jobbet så ingår viktminskningskurser så som viktväktarna eller liknande. Då betalar man bara 25% av kostnaden.