• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • HannaVirrpanna

Så... Idag sålde vi vår lägenhet! Känns väldigt skumt! Den gick nästan upp 200 000 på budgivningen! Kul att nån gillade den :)

Hur spenderar ni era dagar?

• anjiali

Hanna virrpanna: bärandes på bebis. Mycket soffhäng och en promenad om dagen. Dock inte med bebis i vagnen utan i bärsjal. Hon har fortfarande inte kommit på att den är bra :-/... Bilstolen är också hemsk :-/... Vilket gör att jag mest är hemma. Sen har de andra barnen simskolan, dans och orientering.
    Kul att ni fick lite mera på lägenheten .

Cattwik: tack för tipset. Vi har friskvårdsbidrag

En av mina närmaste vänner är på förlossningen nu. Hon har varit där sen klockan 08.00 för igångsättning på grund av hemsk foglossning. Hon har uppdaterat mig under dagen och sist tog de vattnet. Känner mig alldeles gråtmild. Tänk vad stort, snart får hon sin bebis på magen. Tänk att våra redan är här . Ska inte föda mera barn och det känns sorgligt på något vis.
    Sitter på nålar och hoppas det går bra för henne. Hon har haft hemska förlossningar tidigare.

• Sladdis

Hanna: Grattis till försäljningen!
    Vi sover ganska länge eftersom Matteo somnar sent. Innan vi kommit iordning är det nästan lunch. Vi brukar gå en långrunda på ca en timme eller så går vi ner i stan och shoppar eller hälsar på på mitt jobb. Vid tvåtiden kommer 11-åringen hem och 15:45 kommer gubben hem och då är det läxor och middag som ska fixas. Vår föräldragrupp har träffats en gång i veckan och där har vi haft babymassage. Ibland kör vi och hälsar på farmor eller mormor någon fm. Dagarna går sjukt fort.

• Tekla78

Jag har bokat resa till Island där jag ska hälsa på mina syskon. Ska åka själv med 3,5-åringen och Emil är då 3 mån. Ska bli kul, men lite nervöst.

Jag har ca 5kg kvar till min önskevikt, men är hyfsat nöjd om 2kg. Har mest hållit mig till att inte ta om mat i den utsträckning jag är sugen, sen hjälper mjölkfria dieten till massor antar jag. Gick upp ca 20kg under graviditeten.

En kompis till mig fick barn igår, 9/11 genom planerat KS. Hennes stora tjej och min store kille är lika gamla och har alltid lekt väldigt bra ihop (sedan typ 3mån ålder) så det är så kul att vi är mammalediga ihop igen!

Ellabella02, när får du svar?

• Tekla78

Jag & Emil har träffat mina mammalediga kompisar idag. En har tvillingar o bor på vån 3 utan hiss så hon har det minst sagt körigt!

Igår träffade jag 5 kollegor som också är mammalediga. Dett är så många i min närhet som precis fått barn! Verkligen annorlunda mot förra gången då jag spenderade mycket tid på öppna förskolan för att få vuxet sällskap.

Funderar även på att signa upp i en kör för föräldralediga där man sjunger pop/rock-låtar istället för blinka lilla etc :)

• AAEV

hannavirrpanna: Jag spenderar min dag i ett fullständigt kaos hela tiden tänkandes på att det blir kväll "idag också"  

Närå,
    men en vanlig dag går vi upp klockan sju, sen följer 1.5 timme stress för att få iväg barnen till dagis. sen brukar jag gå en långrunda om Olympia vill sova i vagnen. om hon är vaken går vi hem och sitter i soffan typ.
    Sover hon så städar jag, eller tvättar, eller jobbar. Jag jobbar ju några timmar i veckan hemifrån redan och så skriver jag lite för en tidning.
    Vid halv två hämtas dom stora på dagis, sen hem och då börjar kaoset. full rulle till klockan åtta sen lägger sig barnen. vid halv tio ungefär somnar Olympia och då går jag ner och plockar iordning, viker tvätt, tar disken och så där. Sen om jag orkar så jobbar jag lite till. Slocknar vid tolv halv ett så där, ungefär lagom tills Olympia vaknar och vill ha mat!

Glamoröst liv jag har :) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • Sladdis

Har ett problem. Matteo somnar mellan åtta och nio på kvällen och sover en timme och sen är han vaken till midnatt. Det är som om han sover middag på kvällen. Han är jättego och pratar och skrattar när han är vaken. Vi har på alla sätt försökt hålla honom vaken längre så han somnar för natten istället men han blir bara övertrött och skriker. Jag är ingen kvällsmänniska så det tär. Hoppas hans sovmönster ändras snart. Det är tråkigt att sova till långt in på fm för att vi inte kommer i säng förrän sent. Mannen går upp 4:30 så jag är den som alltid sitter uppe.

• Nicolee
    Sladdis skrev 2012-09-12 23:27:44 följande:
    Har ett problem. Matteo somnar mellan åtta och nio på kvällen och sover en timme och sen är han vaken till midnatt. Det är som om han sover middag på kvällen. Han är jättego och pratar och skrattar när han är vaken. Vi har på alla sätt försökt hålla honom vaken längre så han somnar för natten istället men han blir bara övertrött och skriker. Jag är ingen kvällsmänniska så det tär. Hoppas hans sovmönster ändras snart. Det är tråkigt att sova till långt in på fm för att vi inte kommer i säng förrän sent. Mannen går upp 4:30 så jag är den som alltid sitter uppe.

Jag har samma problem. Min Ellie somnar för natten mellan 00.30 - 01.30 och min sambo börjar kvart i sju så det är alltid jag som får natta henne. Dessutom har hon en bråkig mage så det är svårt för henne att komma till ro och somna. Hon blir 7 veckor på lördag.
  • EllaBella02

Det skulle ta ca 4 veckor. Blä för väntan : (. Här har vi inte gått kläm på nya sovrutiner än. Mycket bärande och tandagnissel på eftermiddagen idag med.Hon vill inte ligga i vagnen och somna inne och somnar oftast inte vid amning längre.

• Sladdis

Nicolee: Vi får hoppas att det vänder snart. Sover Ellie också länge på fm så du ändå får sova lite?