• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Emmizen80

Hos oss är det någon form av sovrutin. G har alltid somnat omkring 20:00. De senaste tre nätterna har han hoppat över ett mål och vaknar nu mellan 3-4. Efter det vaknar han mellan 6-6:30, är inte hungrig direkt utan äter frukost ca 1 timme senare. Helt ok måste jag säga. Tidigare åt han omkring 1 och 5.

• Emmizen80

Ellabella: har oxå gjort cytologprov, i fredags på efterkontrollen. Inte roligt, hoppas att resultatet är bra!

• SommarDahlia

Känner mig otroligt bortskämd!
    Bägge pojkarna (2,5 år och 1½ mån) läggs i sina sängar runt 19-19.30 och sover sen för natten. Hilmer vaknar såklart för mat men har hittils inte skrikit en enda gång på nätterna, grymtar lite när han är hungrig och somna om efter maten. 
    Tur att Vilgot inte var lika lätt som bebis, då hade jag nog inte varit särskilt ödmjuk inför andras sömnbrist och klagan.

*** Vilgot 16/10-09 och Hilmer 23/7-12***
  • FruSandra

Vi lägger Vilgot vid 20-21 då har han precis ätit, sen grymtar han till vid 1-2 då har nappen åkt ut sen sover han tills 4-5 för käk och somnar om till 7-8 för käk och då lite prat sen somnar han om till 9.30-10 :)
    Han har slutat äta vid 1-2 tiden som han alltid gjorde förut :)

• Trolla75

Ok, jag är nog väldigt bortskämd här, nu somnar Caspian runt 22-23 och sover till 6-7, somnar om direkt efter mat, sen ligger vi fram till 10-11 utan problem. Jag är ju en nattuggla så inte mig emot ;)

• HannaVirrpanna

Vi har inga direkta rutiner... Det vi gör är att hon hänger med oss när Frans somnat och är hon vaken så är hon vaken och sover hon så sover hon, sen när vi lägger oss så ammar hon i sängen och läggs sedan i sin vagga då vi ska släcka ljuset. Det är enda gången hon somnar själv. Annars vill hon alltid somna av att ammas.

• juliaannaeva

Min Tyra somnar vid 22-23 efter maten, sover fram till 06 o får mat igen sen till 9 o äter igen o sen sover hon ända fram tills 14 då hon äter men sen är hon vaken tills de är läggdags! :) snäll bebis! Hoppas detta håller i sig, så skönt när man kan pyssla lite på förmiddagen så man har all tid till henne sen på eftermiddagen! :)

• SaJo81

Här vaknas det alltid vid 3-4 på natten och då äter han men han äter inte lika mycket som vanligt, hur vet ni att dom inte är hungriga när dom grymtar till för Bastian skriker inte direkt utan grymtar också och gnäller lite över napp/tutte?! 
    Hade vart skönt att sova över det målet :P här äts det kvällsmat runt 21.30-22 tiden sen som sagt ett mål vid 3-4 sen morgon vid 8 men dom två stora vaknar runt 7 så jag sover inte direkt på morgonen.. 

• Cizzi86

Vi har oxå kommit in i lite rutiner och det känns underbart...jag funkar bäst när jag har lite mer kontroll. Slutade amma när Charlie var 2 mån så nu äter han bara ersättning. Han äter vid åtta och somnar sen i sin säng i sitt rum runt halv nio,nio. Sen brukade han äta vid ett och sen vid fem men nu räcker det att ge nappen vid ett och sen mata vid fem. Han äter och somnar sen igen och sover till åtta typ. Det är underbart!sen har vi ganska fasta rutiner med maten som blir var fjärde timme...oftast kl08,12,16 och 20. Han är vaken mer och mer och gillar att ligga i sitt babygym framför tv'n. Han är tolv veckor på lördag. Idag har vi vart på rytmik och det är ju så mysigt;)

• millifjor

Vår somnar för kvällen vid 7-8 typ, sen mat vid halv 12-12, sen mat igen vid halv 3, nästa mattid är typ 5, sen slumrar hon kanske om en halvtimme eller så vill hon gå upp klockan 5!
    Hon somnar in lite vid amningen men sen när man ska lägga ner henne i vaggan så vaknar hon oftast, då får man vagga o vagga o vagga tills hon tillslut stämplar ut
    På dagarna har hon inga direkta sovtider, slumrar och sover om vartannat.