• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

De var nån som tipsade på att man kunde göra kok på linfrön för att hinder hård mage.. Men ja kan inte hitta tillbaka till de inlägget och undrar nu hur mycket man ska ha av allt och hur man gör?

• anjiali

Milifjor : låter som våran natt.

2 månaders kontroll ok . 5360 g och 57 cm lång.
    Dagen till ära har hon för första gången somnat i vagnen på promenaden och sov en timma. Det ska firas med mineralvatten ikväll !

• Sladdis

Åh, vad avis jag är på er alla som har det bra på nätterna. Grattis till er! Som tur är för mig brukar rutinerna ändras ganska ofta och eftersom vi inte kan ha det mycket sämre måste det ju bli bättre snart. Innan vi fick det så här hade vi det bättre. Han somnade ca 23 och sen åt han vid fyra- femtiden sen sov han ca tre timmar till. Därefter var han vaken ca 45 min och sen sov han två timmar till. Gissar att det aldrig kommer tillbaka.

• tundra

Anjiali: Du behöver inte koka. Bara lägga dem att dra i vattnet över natten och dricka på morgonen.

• Sladdis

Jaha då sitter man här igen. Ikväll somnade Matteo halv tio. Tänkte att då var det nog för natten men det var det inte. Halv elva vaknade han och var glad och pigg och än verkar han inte slut. Någon som är slut är jag! Hoppas han inte vaknar så många gånger inatt.

• Nicolee

Hon sover ca 3 timmar mitt på dagen iaf :)

Sladdis skrev 2012-09-13 07:38:33 följande:
    Nicolee: Vi får hoppas att det vänder snart. Sover Ellie också länge på fm så du ändå får sova lite?

• Nicolee
    Sladdis skrev 2012-09-14 00:24:46 följande:
    Jaha då sitter man här igen. Ikväll somnade Matteo halv tio. Tänkte att då var det nog för natten men det var det inte. Halv elva vaknade han och var glad och pigg och än verkar han inte slut. Någon som är slut är jag! Hoppas han inte vaknar så många gånger inatt.

Haha och här sitter jag, kl är nu 01.00 strax och jag tror precis hon är på väg art somna nu. Det är helt enkelt bara så det är antar jag :p tur att jag är kvällspigg ;)
  • anjiali

Här har vi haft en riktig knas natt. I vanlig ordning vaknade hon mellan 00-01. Jag ammade men somnade och klockan halv tre vaknar vi igen istället för ca fyra. Då ligger hon fortfarande där vid bröstet, i vanliga fall ligger hon i sitt nest. Ammar henne igen och bestämmer mig för att hennes pappa får ta henne sen om hon inte somnar och det gör hon ju så klart inte. Jag brukar ha henne på nätterna men vill att han ska kunna ta henne också. Sen har vi inte sovit så mycket mer för det slutade med skrik och bajsande mera skrik och sen en massa snuttande .
    Nästa natt lär jag göra som vanligt !!!
    Känns son hon blivit väldigt mammig, jag bär ju runt på henne 24 h. När han kommer från jobbet har de kanske en timma ihop i bästa fall innan hon vill sova. Nu är han ledig idag och hela helgen. Det blir nog han som får vara med henne så mycket som möjligt.

• Sladdis

Nicolee: Matteo somnade också kl 1. Men döm om min förvåning när han sen sov till 7:30!!! Nu ammar han och det verkar som om han ska sova vidare. Gissa vem som hoppar i bingen igen då?