• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Usch nu har ja ångest! Jag ska få penicillin idag :( mot min vilja egentligen men nödvändigt ont...
    Är orolig för Vilgot men alla säger att de inte är nån fara..

• Libe

Vi har helt ok nätter. Hon somnar nio varje kväll, vaknar tre och sen halv sju för att inte somna om alls :) jag går också och sover nio så känner mig ganska utvilad halv sju!

Fru Sandra - förstår att det känns jobbigt att knapra medicin. Men det är väl fler här inne som ätit antibiotika? Viktigast nu är ju att han får en frisk mamma?

Någon som äter lchf och ammar??

• anjiali

Typ jag :-/. En jäkla massa antibiotika och hade vi inte fått det så hade inte mått så väl. Men nu mår vi bra

• FruSandra

Anjiali
    Vad hade du för antibiotika? Jag ska få kåvepenin...

De värsta med penicillin är att jag ALLTID får svamp :(

• millifjor

Har också käkat penicillin, en dunderkur eftersom jag hade en allvarlig infektion i bröstet

• anjiali

Jag åt starkare sorter. Flagyl och ery-max. Lillan åt kåvepenin och heracillin.

Kåvepenin är ett "snällt" antibiotika. Det kommer gå bra frusandra

• Trolla75

Libe- jag ammar och äter lchf och har ätit det hela graviditeten dock något åt det liberala hållet... Jag tycker det funkar kanon!

• FruSandra

Anjiali
    Ja hoppas de... Får köpa med mig canesten också..
    Jäkla skit att man ska få svamp för att bli frisk nån annanstans...

• anjiali

Fredagvägningen gick bra idag. Sedan måndags har jag gått 25 km och simmat 20 min i måndags. Skippat socker tisdag-fredag och ätit regelbundet men vanlig mat. Minus 1,5 kg på en vecka. Äntligen efter att stått still i en månad på vågen.
    Ska ha en ätardag i helgen då jag ska hämta godispåsen som jag gömt i skåpet högst upp med dubbla påsar och knutar på, på riktigt .
    Firat detta idag med att klippa mig hos min störda frisör. Om det inte var för att han var den enda i bygden som kan klippa min frisyr så hade jag aldrig gått dit. Idag har han total biktat sig och gjort långa konstpauser i klippandet för att prata om sig själv. Kunde inte bry mig mindre. Egen tid hos frisören utan barn och det får gärna vara tyst :D.