• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Idag blir nog en bra dag. Matteo sov 01:00-7:30 och igen efter amning 08:15-11:15. Han somnade igen 12:30 men nu får det räcka med sömn för min del. Önskar han vred dygnet lite så vi kom i säng tidigare. Inte kul att äta frukosten till lunch varje dag och sitta ensam på senkvällen/natten.

• Libe

Trolla 75, har ätit ät det hållet innan grav men spårade rejält under graviditeten och har ätit allt när jag känt för det. Märker att det inte funkar, känner mig helt orkeslös, så tänkte gå tillbaka och köra lchf igen. Men precis som du mer åt det liberala hållet. Borde ju inte vara några problem om man inte går ner massa i vikt fort...

• millifjor

Igår somnade Rakel vid 9 och vaknade inte förrän 2 första gången! Somnade sen om och nu ligger vi o ammar igen, känner mig rätt utvilad då hon annars vill äta med typ 2,5-3 timmars mellanrum. Det här blir en bra dag

• grahnkotten

Här har vi haft ett riktigt matmaraton, med amning mellan varje och varannan timme! Det började igår vid 17 och håller i än! Mannen är iväg i 3 dagar, så ingen vila är i sikte! Hoppas lille godbiten snart har ammat igång brösten...

• anjiali

Grahnkotten : hur många dagar tar det innan det ökat ?

Milifjor: det lät härligt !!!!

Juliaannaeva: njut av en bra dag

Vi har haft en knölig natt igen, hon somnar inte om som hon brukar vid ett tiden :-/. Min man har tillslut legat med henne på soffan.
    Nu sussar hon igen och jag borde sova men hade planerar att träna. Tror jag sover mig snygg istället .

• HannaVirrpanna

Härligt för er med lyckade nätter!! Men jag hoppas att alla får en bra dag!

Grahnkotten: hoppas din godbit får igång mjölken i rekordfart!

Anjiali: det är olika, för vissa varar tillväxtperioden i nån dag bara och för vissa i nästan en vecka som jag förstått det! Min förra höll på i ungefär två dagar. Lagom tyckte jag som hade kompisar som hade barn med jobbigare perioder!

Vaknade nyss av Tilly (inte första gången) och såg att Johan inte var i sängen, sen hörde jag hur dom käkade frukost! Åh va skönt! Har fått sova ut :) igår vid middan så sa han att han hade köpt en liten sak men att den var tänkt som förlossningsgåva, som var lite försenad. Så fick jag ett silverhalsband med två ringar och i varje ring hade han graverat in barnens namn och vilket datum de var födda! Jag blev jätterörd. Han hade tydligen tänkt gravera in världens bästa mamma också men det skulle bli världens plottrigaste då sa han :) blev jätteglad! Han har aldrig tid att gå på stan själv och köpa presenter så det kom verkligen som en överraskning! :)

• grahnkotten

Jag hoppas också att det inte håller i sig mer än någon dag! BVC sköterskan sa också 1-8 dagar innan mjölken rinner till! Så det hoppas jag, min kompis hade en period på 2,5 vecka när hennes lille plutt var 3 månader!

• Jamtlandstaus
    anjiali skrev 2012-09-14 12:30:04 följande:
    Fredagvägningen gick bra idag. Sedan måndags har jag gått 25 km och simmat 20 min i måndags. Skippat socker tisdag-fredag och ätit regelbundet men vanlig mat. Minus 1,5 kg på en vecka. Äntligen efter att stått still i en månad på vågen.
    Bra jobbat, går inte att säga annat!! Solig
    Med sonen kommer jag ihåg att jag inte gick upp så länge jag ammade men lyckades aldrig gå ner. Det tog ca ett halvår (med många promenader...men även mycket fika...) innan jag kunde ha mina vanliga byxor.
    Denna gång är det annorlunda, gick upp väldigt lite som gravid och stod på minus direkt efter förlossningen och kunde ha vanliga kläderna direkt efter förlossningen.
    Så det verkar väldigt olika mellan olika graviditeter.

Har avundsjukt läst om så många av er som skriver att era bebisar plötsligt sovit länge...så i natt så sov lillgumman 6-7 timmar i ett sträck o även jag fick sova, UNDERBART! Speciellt välkommet då jag plötsligt blivit dunderförkyld, 6h sömn Halleluja! Skrattande Dessutom första natten på 6 veckor (!) utan diareér. Hoppas det håller i sig! Har remiss till lasarettet för en coloskopi, INGET jag ser fram emot! Har fått genomlida en rektoskopi redan på hälsocentralen...Rynkar på näsan Fy vilket förnedrande kroppsområde att vara sjuk i!!Skrikandes 
  • SaJo81

Här sov lilleman mellan 22-05 vilket är skitbra, synd att hans mamma var vaken och tvättade fram till 01.00 bara :(

Idag har jag jobbat extra, big mistake att inte ta med pumpen! Hade pumpat ut i veckan så lilleman hade mat men mina bröst sprängdes typ....jeez! Nästa gång tar jag med den...