• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • eken

Har haft en jobbig jävla dag rent ut sagt, T har varit vaknade sju men somnade om i min famn till halv elva, då blev hon förbannad, trött, hungrig men vägrade komma till ro. (då har hon ej ätit sen 3:30 i natt)...,Försökte till slut gå ut med henne, och lyckades få henne att somna om. När hennes farmor kom in för avlastning (mannen borta på tjänsteresa fre-mån) så testade jag att amma men det gick inte. Då tog vi flaskan för första gången (jag pumpat ur)

• Sladdis

Grattis till er som haft härliga nätter. Beklagar din dag, Eken. Låter tufft.
    Matteo somnade 12 inatt och sov till 4:30 men somnade inte igen förrän 6 och sov då till 8:30 och sen igen från 9-12. Vi åt alltså frukosten till lunch. Sen tog vi en tur på stan och jag köpte lite nya kläder för jag är lite trött på mammatröjorna som jag alltid går omkring med. Känns härligt att äntligen känna sig lite fin. Blev lite kläder till 11-åringen också. Lindex hade halva priset på jeans tex. När vi kom hem grillade mannen fläskytterfile och till det hade vi färdig potatissallad så jag slapp engagera mig i middagen. Skönt med tanke på att det alltid är jag som gör middag annars. Det blev en bra dag och ni ser jag fram emot en mysig kväll!

• grahnkotten

Vilken härlig dag, Sladdis! Själv tog vi bilen ut till mina föräldrar! Mamma tog hand om M, jag la mig i badet och badade varmt och länge! Nu har jag fått sova en stund och jag känner mig som en ny människa! Härligt m avlastning ibland! :) nu håller vi tummarna för en bra natt!

Knip!

• Jamtlandstaus

Kom på ett tips för er som önskar mer tillrinning i brösten; vanlig hederlig lättöl. Funkar fint för mig i alla fall. Tycker iskall lättöl är så läskande!

• millifjor

Hur märker ni att ni får mer mjölk av dessa drycker? Jag har ingen aning om jag har mkt eller lite mjölk i mitt bröst...

• anjiali

Funderar också på mjölk mängden. Lilla skruttan har spytt en massa två gånger efter amning idag och hon har aldrig spytt innan. Har jag mer mjölk än hon behöver ? Hon snuttar ju en del på bröstet eftersom hon inte tar napp.
    Här har också varit en bra dag. Varit hos mamma med hela familjen och männen har lagat chilenska piroger. Varit ute och gått en sväng i vackert höstväder och badat badkar med lillskruttan. Färgat håret så jag blev lite höstfin.
    Nu ska jag sova, inte så kul en lördag men nödvändigt efter alla knas nätter.
    Imorgon ska vi på treårs kalas och hälsa på hos två olika vänner som båda fått barn för ett par veckor sedan . Tyvärr innebär det köra bil 50 min till Göteborg och det ger mig ångest med tanke på att Milea hatar bilstolen och bara gallskriker i den .

• HannaVirrpanna

Jag märker att det ökar då brösten känns spända. Jag har aldrig spända bröst men de gånger jag druckit nyponsoppa så får jag det!

• anjiali

Jamtlandstuss: glömde säga att jag hoppas undersökningen går bra. Håller fullständigt med dig. Inget roligt område att bli undersökt. Hoppas du snart får svar på vad det kan vara så du får hjälp.

Milea somnade 20 och vaknade nu . Det bästa var att jag också lade mig 20 . Nu känns det som ett smart drag även om det var trist just då.
    Nu återstår bara att se om hon tänker sova vidare efter hon ätit (håller på nu). Det har hon ju inte gjort de senaste gångerna, somnat om. Utan valt att vara vaken ett par timmar.