• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Hon gjorde det igen! Första passet sov hon 5 timmar! Har gett en flaska ersättning innan läggdags båda gångerna och funderar på om det är därför hon sover bättre.

• grahnkotten

Hej hopp! Här har vi haft en vakennatt! Var pigg och vaken mellan 12-3.30! Sedan åt han varje timme resten av natten! Åå vad jag längtar tills mannen kommer hem och jag får sova! Tänk vad dåsig man blir av 2 vakennätter... Usch, det är då man kan förstår liiite hur ni mår som har det så här alltid...

• Sladdis

Anjiali: Ja, det gäller verkligen att passa på att sova när tillfälle ges. Hoppas bilturen gick bra.

Grahnkotten: Och jag som höll tummarna för att natten skulle bli bra för oss båda. Matteo somnade kl 12 inatt och vaknade kl 3 för mat och sen sov han till 6 men då tog det en timme innan han somnade och sen sov han till 9:30. Mannen tog vakenpasset så jag fick sova!

Grattis Millifjor till det längre sovpasset!

• anjiali

Hej hopp, hemma igen. Bilturen gick bättre än det gjort tidigare. Men visst grät hon fast inte hela vägen. Det ska nog reda upp sig snart.
    Hoppas ni haft en fin söndag.

• juliaannaeva

Puuuuh imorgon är de dags för besiktning av mig och läkar kontroll för lillan! Hoppas man själv går igenom ;)

• grahnkotten

Sladdis: skönt! Jag har redan förberett mannen på att han står först på tur om det blir vakennatt inatt, trots bakfylla fr hans resa..kanske är elak, men orkar inte en natt till!

• Sladdis

FruSandra: Varför ska Vilgots huvud på kontroll?

Grahnkotten: Det gjorde du rätt i! Det är extremt jobbigt att ta hand om en bebis själv när nätterna är så jobbiga.

• FruSandra

Sladdis
    Hann ligger alltid åt ena hållet så huvudet har blivit jätte snett, o vi har gjort allt vi kan för att han ska ligga åt andra hållet, men de hjälper inte...
    Bvc sköterska tror att han kan ha legat så i magen och tycker de är bekvämt så.. Hon trodde inte heller de skulle va nån fara men ville ändå att läkaren ska kolla..
    Risken finns att han kommer få för kort muskel på andra sidan :(

• HannaVirrpanna

Fru Sandra: vi köpte en "sidokudde" när sonen var liten så barnet kan ligga på sidan utan att tippa över på mage. Kanske vore nått?