• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Vet hur det ser ut. Min 16-åring hade höftledsluxation och låg i en skena som blev inställd fel vid ena axeln så att det inte var bekvämt att ha huvudet åt det hållet. Han blev jätteplatt på den andra sidan. När han väl slapp skenan sprang vi och vände huvudet på honom när han sov men han vände alltid tillbaka det. Men det korrigerade sig själv på något sätt och idag märker man inget av det. Hoppas det löser sig för Vilgot också.

• FruSandra

Tack tjejer! Ja tror också att de
    Kommer gå tillbaka, men ändå kan ja i te sluta oroa mej :S
    Ja är jätte hönsig när de gäller Vilgot.. Jag är så nojig att nåt ska hända..
    Ja kan inte förstå hur man klarade sig innan han kom... Kärleken till ett barn kan man verkligen inte förstå förrän man har fått egna

• FruSandra

Förresten.. Hur har ni tänkt med dop?
    Ja har bokat kyrkan den 9e december... Vi kommer ha ett litet dop med de allra närmaste..
    Och igår prövade vi dopklänningen så att den inte kommer va alltför liten när de är dax..
    Den hade både jag och min syster när vi döptes och även hennes söner :)
    Så alla våra namn är broderade på den.. Super fin :)

• SaJo81

Vår Lillkille ska döpas den 17:e nov i en av sina bröders klänningar som en vän sytt, meningen är att dom ska Kunna gå i arv också då deras namn är inbroderadw med. Jag och alla mina kusiner och kusin barn har haft samma men mina syskon e tvillingar och mina stors barn med och kunde tyvärr inte ha samma klänning...

Vi kommer väl ha dop som för killarna med hela släkten och närmsta vännerna

• EllaBella02

Vår tös ska döpas den 6 oktober i en klänning som jag köpt ny på Little Fairies. Min sambo är jätteförkyld ned hosta och snuva! Nu nojjar jag att tösen ska bli så förkyld också : ) Går ju inte att amma om hon blir så täppt!

• HannaVirrpanna

Ellabella: för mig funkade det bra att droppa bröstmjölk på en tesked och sen droppa i näsan på Tilly! Det var faktiskt väldigt effektivt!

Frusandra: ja den är bra! :)

• Hera78

Idag blir vår lilla snutta tre månader! När vi möter folk som inte vet att hon föddes tillväxthämmad och prematur tror de att hon är nyfödd. På sista vägningen för drygt en vecka sedan vägde hon 3450 gram och mätte 52 cm så hon ser ju ut som en nyfödd men för oss är hon så stor, så stor

Hon ska döpas den 17 november i en dopklänning som hennes farmor ska sticka