• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Nu har vi varit hos läkaren.. Vilgot ska få en kallelse för skallröntgen...
    Nån som har erfarenhet av de på så små barn?
    Ja är orolig att han ska bli sövd :S tänkte inte alls på att fråga..
    O blir han sövd så får han ju inte äta.. Hur 17 ska de gå??? Får han inte mat när han vill ha de (helst minuterna innan) så blir de kaos :S

• HannaVirrpanna

Frusandra: oj! Ingen aning! Hoppas inte, dom borde ju sagt nått kan man tycka!

Vi ska inte döpa Tilly. Ingen av oss är troende och då finns det ju ingen anledning. Vi tänkte ha en namngivningsfest med sonen men det blev aldrig av så vi kommer inte ha det nu heller, känns faktiskt skönt att slippa :)

• Sladdis

Vi ska heller inte döpa Matteo. Vi är inte troende så vi har lämnat till barnen att själv bestämma sin tro när de blir äldre och kan ta ställning.

• grahnkotten

Det där med dop är så olika! Vi har bestämt oss för att döpa Melvin. Den 10 nov, med närmsta familjen!

• SaJo81

Hera: vet hur det är, våra tvillinggrabbar kom ju v30 och minstingen Anakin vägde 1280g, kollade deras BVC-böcker förut och när Bastian var 1månad vägde han 4600g det vägde Anakin när han var 5månader ungefär....helt galet vilken skillnad det kan vara!

• SaJo81

Tycker verkligen man ska göra precis som man själv känner det med dop! För mig är det en självklarhet att döpas men jag måste nog klassas som troende (inte hypertroende men ändå) barnens pappa är född buddhist och funderar nu på att döpa sig tillsammans med sin syster (som är tänkt gudmor) deras mamma döpte sig som vuxen och är född buddhist med:)

• Sladdis

Idag var vi på BVC. Resultatet nu när Matteo är 11 veckor blev 6220 gram och 60 cm.

• anjiali

Inget dop här heller. Igen i min familj är troende. Men är helt för att alla gör som man vill

Frusandra; jag är tveksam till att man söver en bebis men vågar inte lova 100 %. Känns som om det borde finnas en kudde som fixerar huvudet under rtgundersökning. Ring rtg och fråga.