• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Jag gick igenom! Skönt att få de överstökat! :) o Tyra blir 2 månader på onsdag hon va hos läkaren idag på kontroll och allt såg bra ut! 5500 g och 60 cm lång! Stor tjej :)

• Sladdis

Juliaannaeva: Grattis till klarad besiktning.
    Matteo är också 60 cm lång men han väger 6220 gram. En liten tjockis!

• down under

Vi ska döpa Kian den 13 okt. Jag är inte troende men gör det för dom andra syskonen är döpta.. är väl lite nu för tiden att man döper Sina barn "bara för att" fast man inte e särskilt troende,. Kian blev 2 månader i fredags o var på 2mån kontroll i torsdags. 5400g och 57,5cm. Huvud 41cm. Själv har jag inte hört nåt om min återkontroll så får väl ringa o boka en själv kanske?

• Emmizen80

Trodde min mens kom igen för drygt två veckor sedan, men det blev bara en dag och mkt lite. Idag kom mensnen och det är jag nu 100 % på, alltså var det nog en äl blödning för två veckor sedan... Skönt att mensnen kom, annars hade det blivit tätt mellan 2:an och 3:an ;).jag vill ha en till, dock inte sååå tätt... Idag börjar alltså piller ätandet igen. MiniPe är det som gäller denna gång, får se hur kroppen reagerar denna gång och hur länge jag äter dem ;)

• Emmizen80

När G var på 2 mån kontroll vägde han 4820 och var 58,5 lång och 38 cm i hattmått. Han är ganska lång, eller ser lång ut i och med att han inte är så knubbig. Kanske blir han som syrran, lång och mager

• Emmizen80

Vi döper G den 20/10. Är inte själva troende men maken kommer från en religiös släkt, med traditioner. Dopet känns rätt viktigt i och med det. Dottern är döpt, vi är döpta, konfirmerade och vigda i kyrkan. Men alla gör givetvis som de själva vill!

• froggyL

Läser fortfarande vad ni skriver, men e inte så delaktig längre, men här kommer ett litet inlägg, värt att tänka på kanske!? Vi hade barnvälsignelse för Linnea och det blir det även för Simon. I min släkt döper man bara för att man brukar...men min man är uppvuxen inom missionskyrkan. Själv visste jag inte tidigare vad barnvälsignelse var för nåt... Här e ett klipp från Wikipedia: "Barnvälsignelsen är inte jämförbart med bruket att döpa spädbarn, utan är ett sätt att tacka Gud för det nyfödda barnet och önska lycka och välgång för det. Detta utan att ge barnet en religionstillhörighet eller medlemskap i församling." Vi tänker att våra barn ska få välja själva.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • grahnkotten

Älskade älskade barn! Äntligen! Melvin somnade, i och för sig efter 2 timmars bärande, kl 23! Vaknade inte förrän vid 6.30, av att mina bröst höll på att sprängas och att lakanen var helt blöta av mjölk... Najs! Men heller det och att mamma/barn har fått skönhetssömn! Han åt och somnade sedan om till 9.30! Lycka!