• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Idag blir Caspian 2 månader, helt galet vad fort tiden går!
    I morgon har jag tänkt ta med mig barnen och åka till Ullared! :)
    Håll tummarna!

Han verkar ha drabbats av seperationsångest eller nått? Han kan inte sova själv på dagen utan måste ligga på min arm och går inte detta så skriker han för att han är övertrött!
    Bärselen åker med i morgon, räddaren i nöden!

• Trolla75

Även om han har svårt att sova själv på dagen, sover han själv i sin säng hela natten !

• cattiwik

Hur säger ni barnen i egen säng. Lägger ni dom där och dom sommar själv,, eller sover ni dom i famnen och lägger ner dom när dom somnat?

• millifjor

Vår sover också på mig på dagarna men i vaggan på nätterna, verkligen konstigt att hon inte kan eller vill sova själv på dagen
    Jag söver henne först i min famn sen så lägger jag ner henne i vaggan, oftast så vaknar hon då och då får man börja om igen hon har aldrig somnat själv utan jag har alltid fått haft henne i famnen först!

• Libe

Här verkar vi kommit in i spyvanor, hon spyr fan hela tiden. Mest efter amning (delammar). Trodde vi slapp det eftersom hon inte gjort det hittills... Inga stors mängder men tillräckligt för att behöva byta kläder. Kan det vara luft tro?

• Sladdis

Matteo somnar vid bröstet eller i famnen sen lägger vi honom. På dagen sover han på en filt på soffan och på natten i vagga bredvid min säng.

• grahnkotten

M somnar bara själv när vi är ute och går i vagnen, annars alltid i famnen/sjalen och en massa vankande! Sover oftast i sin korg bredvid min säng eller mellan oss!

Idag har vi spenderat dagen m min mamma och jag höll på att spricka! Hon hade något att tycka om ALLT! Antingen sov han för mycket, åt för ofta/för länge eller var han bortskämd för vi alltid bar honom när han skulle sova, att jag rapade honom för lite osv! Jag blev tillslut så arg så jag röt till.. Även om det var hennes födelsedag..

• Sladdis

Grahnkotten: Det är klart jobbigt när andra lägger sig i hur man tar hand om sitt barn men värre om det är ens egen mamma. Hoppas hon taggar ner!