• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Tyra är klar vaken när jag lägger ner henne i sin säng men somnar alltid när jag släcker lampan. Har skrikit någon gång men då har magen spökat lite på henne!
    Dock så är de bara bära bära bära som gäller mellan 18-22!
    Nu är min man sjuk så jag o tyris får sova hos mamma och pappa inatt! I skrivande stund njuter jag av en lugn stund i ett varmt bad :) underbart att bara få ha de lite tyst en stund! Hoppas bara mannen blir frisk tills torsdag då ska vi åka kryssning till Tallinn och fira min morfar som fyller 80 år :)!

• smulan12

Varit på BVC idag. Noah är 11veckor och väger nu 6865g och är 62cm lång. Riktig liten klump. :)
    Här blir det dop 28/10. Ser fram emot det, även om jag inte är djupt troende. Men alla i våra familjer är döpta och nästan alla konfirmerade. För mig känns dop lite som Kalle Anka på julafton, om ni förstår hur jag menar. :p

Majsandra.wordpress.com

• anjiali

Seeegt natten har varit skit och humöret är kass. Börjar bli irriterad på det mesta som kommer i min väg. Jag vill OCKSÅ ha en bebis som sover !!!
    Hoppas hon kommer på att fm är skön att sova på.

• millifjor

Åh vad jag älskar mitt liv som mamma! Var bara tvungen att säga det
    O Tack alla ni som betalar skatt som gjort det möjligt för oss som inte kan få en bebis på egen hand att få hjälp, det bästa som hänt mig!

• Trolla75

Millifjor- låter härligt! ;)

cattiwik- efter sista amningen så brukar han somna vid bröstet, men vaknar när jag bär i lägger ner honom. Men då är han så trött att ögonen går i kors, brukar få ett leende sen så somnar han, mitt lilla hjärta.

Idag, blir en heldag på Ullared! :)

Har ni nått bra tips på vad man ska köpa?
    Jag åker mest dit för stora tjejen har studiedag och hon vill köpa en väska!
    Haha det kommer bli en dyr väska! ;)

• FruSandra

Millifjor
    Så ni har gjort Ivf? Vi skulle också ha gjort de i januari, men när vi blev ställda i kö så blev ja gravid :)

• anjiali

Milifjor : härligt att höra. Jag älskar det också. Min närmaste vän håller på med ivf och hennes sista embryo gick inte att tina i söndags. Här sitter jag med tre barn. On det ändå fanns något jag kunde göra. Är så tacksam över mina barn.

Trolla: vad kan man inte köpa i Ullared . Finns så mycket man behöver men inte visste . Kanske börja tänka julklappar ???

• anjiali

Ps trolla75: min mamma var där i förregår och köpte en träningsjacka och en träningsmatta till mig. Jätte bra .
    Å lycka till med dagen !!!!!!

• millifjor

Nej vi slapp ivf, gjorde insemination, en lite lättare version av ivf. Man äter hormoner o så men plockar inte ur äggen utan läkaren sprutar in spermierna från mannen o sen får man hoppas att den fäster, o det gjorde det på andra försöket så nu efter 3,5 års väntan så sitter jag här i soffan med min fina Rakel

• Trolla75

Julklappar!? Hmm mina barn har inte vart snälla i år... ;)

Jo jag ska nog köpa en eller två...

Tänker nog bunkra med tandborstar, tandkräm, maskindiskmedel... mm.

Har dom Liberoblöjor?