• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Här har vi också lite problem med sövningen dagtid. Hon somnar inte alltid vid amningen längre så igår försökte jag bara lägga henne i vagnen och somna själv. Resulterade i typ en timmes skrikande och jag ville bara ta upp henne men ju längre tiden gick desto mer kände jag att man i sådana fall hade gjort allt i onödan : ( jag bär gärna men hon vaknar när jag ska lägga ner henne så därför antar jag att det är bättre att man kämpar lite med att hon kan somna själv. Dagarna är lite rutinlösa känner jag. : ( Tar gärna emot tips. På kvällarna går vi och lägger oss vid 8 och äter och då somnar hon i stort sett direkt. Som en liten parentes... Vet att det kanske kan vara jobbigt, men jag skulle kunna göra vad som helst för att få höra min mamma tjata på mig så ta vara på varandra...

• Hera78

Trolla: var på Gekås i förra veckan. De har börjat sälja Bumbostolar så en sådan och bordet fick följa med hem. 379 kr mot 529 kr i andra butiker. En viss skillnad.

Men bästa köp blev nog ändå ett plättlagg i gjutjärn från Skeppshult. 469 kronor är det billigaste jag hittat tidigare. Jag gav 199 kr på GeKås!

• SaJo81

Åååh har dom bumbostolar nu? Vill ha! Hade till dom andra två men var smart nog att sälja dom :/

• SaJo81

Vår lille somnar i sin säng på kvällen, men då måste han ha napp och snutte (gärna handduken som vi har vid amningen för den luktar mamma och mat) igår åt han 22 sen somnade han en halvtimme senare, vaknade 5 ungefär för mat igen :) duktig pojk!

Tänkte åkt in och hälsa på jobbet idag men fick ordentlig avtändning när jag blev kopplad till min chefs chef för att godkänna barnbesök och han var dryg så ini helvete och undrade över varför jag skulle komma in och varför jag skulle ha min son med mig... Uääch....idiot!
    Skiter nog i det där besöket...speciellt när jag kunde åkt dit utan att säga nåt och bara gå in utan att anmäla,

• grahnkotten

Ellabella02, du har helt rätt! Och jag står min mamma väldigt nära och tycker oftast att det är bra m råd, men igår blev det för mycket av allt! Kändes som om hon inte litade på mig som mamma utan ville ta över själv, och där gick min gräns! Men såklart är hon bäst i världen andra dagar! :)

• Jamtlandstaus

SaJo81; vad jobbar du med? :-O
    Jag tog med mig lillan till jobbet förra veckan å nu är vi båda tokförkylda Kanske inte den bästa tiden att vistas bland en massa folk.
    Inte roligt när små barn är sjuka! Tack o lov för Näs-Frida!

Konstigt det där att sova på dagtid behöver ske i famnen eller på promenad i vagnen, likadant här!

Vi kan inte bestämma oss för hur vi vill ha det med dop eller inte. Vi är inte troende o jag är inte med i svenska kyrkan. Vi har sambons släkt på 25mils avstånd o min på 50mil. Lång väg för alla att åka så vi funderar på om vi ska ha ceremonin (vilken det nu blir) i sambons hemort fast samtidigt är vi så trötta på att det alltid är vi som måste åka någonstans. Det tillkommer ju dessutom en massa kostnader...

• anjiali

Var tvungen att googla bombostol eller vad den nu hette . Står att den kan användas från det att de kan stödja huvudet. Typ nu då ???? Känns lite tidigt, eller ???

• SaJo81
    anjiali skrev 2012-09-19 11:14:32 följande:
    Var tvungen att googla bombostol eller vad den nu hette . Står att den kan användas från det att de kan stödja huvudet. Typ nu då ???? Känns lite tidigt, eller ???
    vi hade till dom andra när dom var 3 månader ungefär....tror Bastian skulle kunna sitta i en sån typ nu eler väldigt snart i alla fall, det e lite som att sitta i en skål så klarar nacken att hålla sig uppe så är den perfekt
    Jamtlandstaus skrev 2012-09-19 10:56:53 följande:
    SaJo81; vad jobbar du med? :-O
    Jag tog med mig lillan till jobbet förra veckan å nu är vi båda tokförkylda Kanske inte den bästa tiden att vistas bland en massa folk.
    Inte roligt när små barn är sjuka! Tack o lov för Näs-Frida!
    Jag jobbar på Volvo Lastvagnar.....anledningen skulle väl vara typ lanseringen av den nya lastbilen, kanske dom tror att bastian är en liten infiltratör...:S dessutom har dom redan avtäckt den för allmänheten (förra veckan) så den är inte ens hemlig längre....men fy fan vilken dryg människa jag fick prata med....

• JWall

Undrar om man har mycket användning för en bumbostol? När använde ni den ni som haft en? Funderar på om jag ska skicka med min mamma pengar så hon kan köpa en på lördag.. Står i valet och kvalet här :)