• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AKT83

Hej alla! Vi har problem med läckande blöjor och undrar om någon har tips på blöja som vi kan prova i stället. Tilde är 11 veckor och väger ca 6 kg och är över 60 cm lång (vägdes och mättes senast vid tvåmånaderskontrollen därav ca). Blöjorna läcker i ryggen med både kiss och bajs och vid benen av kiss. Vi har just nu provat nr 3 i både Libero och Huggies. Pampers blir hon tyvärr röd i rumpan av. Någon som känner igen sig?!

Önskar er alla en god natts sömn ;)

• anjiali

Frusandra: skönt att det inte var röntgen ! Synd att du behövde oroa dig .

Jamtlandstuss: måste vara en lättnad att fått besked och att det inte var något hemskt. Glutenintolerans går ju att leva med även om det blir en stor omställning.

Funderar själv på vad det är med min mage :-/ har inte haft en fast avföring sen hon föddes tror jag. Kämpar med vikten, promenerar varje dag i ur och skur, simmar en gång i veckan, äter normal mat och tar inte extra portioner, inget fika eller skräpmat.
    Vad händer !!! Jo jag har gått upp ett och ett halvt kilo som jag var överlycklig över att gått ner med slit förra veckan. Har god jävla lust att sluta amma så min kropp blir normal och jag slipper gå runt i gravidbyxor och dubbelhaka. Så ledsen idag ....

• millifjor

Låter Inge vidare anjiali förstår precis hur du känner, kämpar också med vikten, hatar att man inte kan ha några kläder alls förutom leggings typ. Men går du inte ner när du ammar eller?
    En annan grej jag undrar över är när man får börja träna och vad ska man då göra? Får man gå på spinning? Styrketräna? Nån som är duktig på det där med träning som kan tipsa mig? Alla säger så olika...det är snart 8 veckor sen jag födde

• SaJo81
    millifjor skrev 2012-09-20 08:00:30 följande:
    Låter Inge vidare anjiali förstår precis hur du känner, kämpar också med vikten, hatar att man inte kan ha några kläder alls förutom leggings typ. Men går du inte ner när du ammar eller?
    En annan grej jag undrar över är när man får börja träna och vad ska man då göra? Får man gå på spinning? Styrketräna? Nån som är duktig på det där med träning som kan tipsa mig? Alla säger så olika...det är snart 8 veckor sen jag födde
    jag har tränat i tre veckor nu och lilleman blir 2 månader på lördag! frågade min bm och hon sa att man kan träna i princip hur man vill men lägga av så fort nåt känns konstigt eller obehagligt, för mig innebar det att inte alltid träna så hårt liksom, vet inte om jag sett så mycket resultat än men jag går ju i alla fall inte ner av att amma.....
  • anjiali

Jag går inte ner av att amma. Tycker inte det är ok med att det sägs att man går ner i vikt av amning. Skit snack säger jag då, min kropp gör tvärt om.

Milifjor: jag tror inte det är någon fara med styrketräning eller spisning men man måste lyssna på kroppen. Alla övningar i styrketräning kanske inte är bra att maxa vikter på ännu.

• EllaBella02

Här har vi en genomsnorig tös. Har pratat med 1177 och vart inte så mycket klokare av det, men vi kör på bröstmjölk i näsan och tupplurar på mammas mage. Stackars liten. Ska ringa till min BVC- sköterska istället.

• FruSandra

Alla går tyvärr inte ner av att amma... Min kompis Fick motsatt effekt och gick upp massa istället...

Ja går också runt i mammabyxor.. Trots att ja gått ner vad ja vill..
    Rensade min klädkammare i går, av 21 par jeans behöll jag 2, och dom hoppas jag kunna komma i när ha börjat träna lite.. De andra kommer ja inte kunna ha då ja inte vill gå ner till startvikt igen.. Skittråkigt då jag hade rätt mycket kläder innan graviditeten...
    Sorgligt och dyrt!

• Trolla75

Jag har ammat både töserna och nu lilleman, men går absolut inte ner av det!
    Varför ska det vara så orättvist?
    Vill köra min lchf strikt, men har tappat disciplinen helt! :(

På lördag ska ja stå och sälja av urvuxna kläder på en barnloppis, hoppas att lilleman finner sig i att hänga en förmiddag på magen... Och att jag inte kommer svettas ihjäl! ;)