• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Libe

En till som inte går ner av att amma, snarare tvärtom. Brukar kunna äta vad jag vill, men icke sa Nicke, då sätter sig skiten direkt.

• Jamtlandstaus

AKT83; känner igen det precis med läckande blöjor. Vi kör på Libero 2 just nu. Har köpt hem ett paket ICAs blöjor, värt att prova i alla fall. Vår tjej blir oxå röd av Pampers.

Ellabella; har ni någon Näs-Frida (motsv)? Vi använder det o det hjälper riktigt bra att få ut det sega snoret så det blir lättare för dottern att andas o äta. Det kan ju lätt bildas mer bakterier i själva snoret.

Anjiali; trist att kilona kom tillbaka! Men tror du inte det är vätska i kroppen eftersom det gick o kom tillbaka så fort? När jag är trött så samlar min kropp på sig extra vätska. Annars vi jag slå ett slag för att dra ner på kolhydrater men vet att det inte passar alla.

• Tekla78

Jag fick mjölkstockning för 3:e gången! i förrgår. Jäklar vad jag kämpade för att få bort den. Dusch, värmekudde, pump och amning ofta och i konstiga ställningar. Ringde till vårdguiden och undrade över min vita prick som jag fått på bröstvårtan. De gav bara samma råd som vanligt vid mjölkstockning. I bakhuvudet hade jag att man skulle försöka pilla bort den på något sätt, men det skulle jag absolut inte göra enligt dem. Nu har jag läst vidare på nätet och det är precis det man ska göra. Kallas "white spots" och är typ som avlagringar som kan täppa igen en mjölkgång. Jag rullade bröstvårtan mellan fingrarna och liksom tryckte ut som på en finne och vips kom det mjölk därur och jag kunde lösa upp mjölkstockningen. Tyvärr är pricken kvar och den svider så nu ska jag försöka ta bort den efter nästa amning. Som tur var fick jag aldrig feber så det blev i princip bara några timmars kämpande på tisdagkvällen för att få bort stockningen.

I förrgår var jag på gastro med lilleman igen och de mer eller mindre konstaterade att det var mjölkallergi. Det hade blivit marginellt bättre efter några veckors mjölkfri diet och blev radikalt bättre efter två portioner mjölkfri ersättning kvällarna efter varandra. När Emils mage varit bra i ca en vecka började jag med mjölk igen och småbajsandet har gradvis tilltagit så nu är jag tillbaks på mjölkfritt igen. Ska vara helt mjölkfri i två veckor och sedan kan jag börja med lite mjölk vid de tillfällen som jag saknar den som mest, typ mjölk i kaffet.

• Tekla78

FruSandra, 21 par?! Trist att behöva göra sig av med dem.

Anjiali, frågan är om det är sömnen som spökar för dig. Tror att ämnesomsättningen blir annorlunda när man inte sover ordentligt.

Jag har gått ner ganska bra faktiskt. Kan ha de flesta byxor, men topparna sitter som korvskinn ännu.

Min BM sa att jag skulle undvika hopp och studs så länge som möjligt, men om jag ville träna pulshöjande så funkade spinning och sådana aktiviteter bra. Precis som ni säger gäller det nog att lyssna på kroppen ordentligt och sluta om det inte känns bra. Efter 12v kunde jag börja löpträna tyckte min BM, men har hört andra rön som baseras på forskning att man helst ska undvika löpträning det första året!!! Tänkte försöka satsa på att knipa ordentligt och börja löpträna om någon vecka igen.

Förresten.... KNIIIIIP!!!

• anjiali

Tekla: vad ni kämpat med mjölken länge ! Hoppas nu det blir bra och fy för mjölkstockning. Verkar vara som du får det hemskt lätt. Skönt att det löste sig utan feber.

Trolla75: oj vad spännande hoppas du får sålt mycket. Kanske lilleman blir ett bra dragplåster.

Frusandra : 21 par byxor ! Det var inte illa
    . Skulle inte ens få plats i min garderob.

• anjiali

Visst kan det vara sömn eller vätska som spökar. Blir ändå deppig.
    Borde slänga ut den där dumma vågen, köpa mig ett par byxor som passar (trist att lägga pengar på) och njuta av att vara mamma till en frisk fin flicka. Blir arg på mig själv att jag inte kan koppla bort kroppen i några månader och bara vara !!!

• grahnkotten

Det där med vikt är svårt, för min del har jag lagt bort vågen och satsar på att komma i kläder igen.. Tänker att man kan gå ner i vikt men att muskler väger mer än fett, så det är inte konstigt att du börja öka i vikt när man rör sig mer

• Trolla75

AKT83- här har vi samma problem! Nu har vi börjat med nr 3 typiskt nog råkade vi få fel från vår "leverantör" så det blev Pampers denna gången, men det kan Inte ha med blöjan att göra för det har hänt oss med både Libero, ICAs och nu med Pampers.

Det som inte får hända hände i går på Ullared, lilleman satt i bärselen när det brakade loss i blöjan! Och innan jag hittat fram till skötrummet hade skiten kletat upp på ryggen!
    Som tur var hade vi med ombyte, som typiskt låg kvar ute i bilen... Så pappa fick släppa allt han hade för sig i springa till bilen... Det gick bra till slut! Och selen klarade sig precis i sista stund! :)
    Man kände sig ganska så hjälplös där jag först stod alldeles ensam inne på skötrummet.