• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • HannaVirrpanna

Grahnkotten: du är bäst! Tack för tipsen! Men jag har tänkt på en grej... Jag rider ju en gång i veckan (bara) är det ok eller ej? Jag rider en islandshäst och den jag har travar inte utan den "passar" och det blir mer flow och inte så mycket upp-och-ned i sadeln, men är det ok?

• EllaBella02

Imorse blev det en tripp till barnakuten : ( Hennes förkylning blev värre och jag tyckte hon hade svårt att andas för slemmet. Fick komma in direkt, och sköterskan trodde det satt enbart i näsan och inget ner i lungorna, och det bekräftade läkaren sedan. Vi gick instruktionerna att ge koksalt innan amning Otri Baby och sedan nezeril tre gånger om dagen. Fick hon över 39 i feber eller att jag misstänker att det gått ner i lungorna. Andningen blir snabb, och näsvingarna liksom åket ut när hon andas så ska vi upp igen. Hon rekommenderade inte nässugar för man kunde irritera slemhinnorna så det blir mer snor och hon sa även att man har konstaterat att de barnen man använder mycket nässug på får flera och lättare öroninflammationer tydligen. Nu är vi hemma och vilar ut : )

• Trolla75

Millifjor- kolhydraterna jag får i mig kommer främst från grönsaker och mjölkprodukter.
    Jag är inte det minsta orolig!

• Libe

Milifjor - skippa helt kanske man inte ska göra. Jag äter väldigt lite kolhydrater. Absolut inget socker i något. Men grönsaker, och någon frukt om dagen.

• Sladdis

Millifjor: På mitt BVC sa de att man absolut inte ska utesluta kolhydrater från sin kost medan man ammar. Det var därför jag valde ViktVäktarna istället. Fast det skulle ju inte vara första gången olika BVC inte säger samma om nu Trolla och Libes BVC sagt något annat.

• HannaVirrpanna

Ellabella: skönt att ni fick komma hem och att det inte var allvarligare!

För att få ut snor utan nässug brukar jag lägga Tilly på mage så får hon böka ner i filten och frusta lite, då brukar det komma fram snor. För att få ut det ur näsan använder jag en hårnål/hårspänne som har en liten ögla som jag pillar ut snoret med. Det kan komma jättemycket! Det är himla lätt och det irriterar inte barnet så som nässugen gör.

• Libe

Jag har faktiskt inte frågat. :) Men utesluter som sagt inte något ur min kost. Socker är inget jag tror min kropp behöver, inte den lilla eller. Frukt och bär innehåller ju en del frukstocker, det får räcka :)

• grahnkotten

HannaVP: jag är osäker kring just ridning, har inte haft någon patient kring det.. Men om du har kontroll på bäckenbotten så är det ingen fara, men hade tagit det lugnt m hopp/gallopp. Iaf t 3-4 månader efter! Börja lugnt och som alltid: känns det konstigt el ont

• millifjor

Nej rent socker kan man definitivt skippa, men grönsaker och frukt kan jag ju inte leva utan .-) funderar på att dra ner rejält och se om det hjälper till att gå ner lite i vikt

Nu har jag iaf varit på Åhlens och köpt mig ett par byxor, blev en modell med hög midja så det håller in en hel del, känns helt okej faktiskt. Nu kan jag fokusera på att komma i mina vanliga brallor i lugn och ro och faktiskt känna mig lite snygg under tiden!