• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Ja det med bröstvårtan känner jag igen :) haha...
    Asså? Ska kolla om jag kan få "ledigt" från alla ungarna några timmar imon så kanske jag kan åka till stan...

• Sladdis

Här kör vi kondom. Precis som SaJo har jag provat allt med hormoner i men blir bara deprimerad. Även av minipiller!?:O Jag har därför haft kopparspiral sen 20-årsåldern men eftersom jag får kraftigare blödningar och även starkare mensvärk så har min man sagt att jag ska slippa den nu och att han ska sterilisera sig istället. Därav kondomerna. Vi har dock inte bestämt om vi ska ha en liten till och därför väntar han. Jag blir 40 nästa år och mannen blir 43 så klockorna tickar. Tycker när man läser om er som också har en 2- eller 3-åring att det verkar så jobbigt. Jag kan sova med Matteo på fm om vi haft en dålig natt men om jag haft ett litet barn till hade jag inte kunnat det och då hade jag gått på knäna. Jag har fem år mellan mina stora killar och det var annorlunda. Jag kunde sova på fm medan den stora förstod och tittade på en film så länge. Det tål att tänkas på. Denna gången har jag inga fem år utan det måste vara ganska tätt.

• HannaVirrpanna

Sladds: jag tycker det har gått bättre än förväntat med två barn! Min son är 2 år.

Min sambo tar ju över hemmet då han kommer hem. Han lagar oftast maten och städar. Han fixar allt med sonen efter maten så jag får mycket tid för mig själv. De dagar Frans är på dagis så hinner jag sova extra under dagen men det är inte ofta jag känner att jag behöver det. Så det behöver ju inte bara vara jobbigt bara man hjälps åt med allt!

• HannaVirrpanna

Vi glömde kondomen! Men jag kom på det innan slutet så han hann dra ur... Men vi har inte haft kondom sen vi började träffas så vi har inte vanan inne. Preventivmedel suger ju! Vill verkligen inte ha kondom!! Allt med hormoner suger och kopparspiral är hemskt enligt alla typ... :(

• anjiali

Vad ska man hitta på då ? När inte hormoner funkar eller kopparspiral :-/... Finns ens pesar fortfarande, verkar hemskt knöligt tycker jag !
    Sterilisering känns så där ! Även om jag säger att jag inte vill ha mera barn så känns det drastiskt jag är 35 och har ju redan tre barn. Min man är så ung (31) år så det känns som om att han inte ska sterilisera sig.

• Tekla78

Jag ska sätta in hormonspiral 4/10, men har inte stora förhoppningar då jag får svamp eller konstiga blödningar av det mesta i preventivmedelsväg. Maken ska knipsa, men vi har inte börjat kolla hur man går tillväga ännu. Skulle nog vilja att han frös ner några killar innan ingreppet dock.

• AAEV

Jag har precis satt in en kopparspiral och hoppas inte det är hemskt! Hannavirrpanna: vad menar du med hemskt?

• SaJo81
    AAEV skrev 2012-09-21 18:18:55 följande:
    Jag har precis satt in en kopparspiral och hoppas inte det är hemskt! Hannavirrpanna: vad menar du med hemskt?
    det undrar jag med??? har en kompis som satte in sin i våras och hon e jättenöjd, mamma har haft det många gånger med och vart nöjd