• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Jag måste också köpa brallor ... Vill inte lägga pengar på det men kan ju inte gå runt i mysbyxor tills jag slutar amma.

Med tanke på mitt missbrukar beteende när det gäller godis så kan det inte vara bra för kroppen . Men jag tror nog mera på GI metoden trots allt.
    Tur att det finns många skolor så det går att hitta något som kan fungera för varje person .

• SaJo81

hemma från efterkontrollen =) gick förvånansvärt bra trots att alla tre killarna var med (fick dock muta dom två stora med ballerinakakor och mariekex :P) fick även insatt en kopparspiral så nu hoppas jag att det ska funka bra på mig så slipper jag tänka på sånt på 5 år=)

Fattar inte hur modiga ni är som redan börjat med sex efter förlossningen, det var rent smärtsamt att sätta in spiralen och inte själva insättandet som sådant utan att ens ha någon som "stretchar" hålet om ni fattar....usch och fy..gruvar mig för första sexet faktiskt, även om jag egentligen är rätt sugen :P 

• HannaVirrpanna

Grahnkotten: hur vet man om man har stabilt bäcken?

Jag köpte svarta jeans för nån vecka sen och man känner sig snyggare bara man tar på sig dom :)

• SaJo81
    HannaVirrpanna skrev 2012-09-21 13:18:58 följande:
    Grahnkotten: hur vet man om man har stabilt bäcken?

Jag köpte svarta jeans för nån vecka sen och man känner sig snyggare bara man tar på sig dom :)
    jag kunde inte hålla med mer, i detta feta deprimerande stadiet är det skönt att ta på sig ett par svarta jeans som passar....köpte också ett par, mår inte lika dåligt när jag ska klä på mig längre....men ska ändå ner lite till...

vägde 79 kg nu på efterkontrollen, skrev in mig på 65 :( har alltså 14kg kvar till min gamla vikt..... 
  • millifjor

Anjiali: Köp byxor! hade 20% på valfritt plagg på Åhlens så brallorna gick på 240 spänn, inte så farligt tycker jag.
    Nu har jag klätt upp mig och ska snart gå ner på stan och träffa en kompis och fika, shit vad snygg jag känner mig bara för att man kan ha ett par byxor som sitter som de ska!

Har inte börjat med sex ännu, vet inte när var hur man ska vara sugen på det måste också fundera på preventivmedel, vill egentligen inte äta något då vi haft så svårt att bli gravida, kämpade ju i 2,5 år,  men jag vill ju heller inte skaffa ett syskon redan...får nog bli kondom ett tag helt enkelt. vad har ni alla för preventivmedel?

• skuttare

Hej. Hoppas det är okej att jag hoppar med här. Jag har följt denna tråden länge men inte skrivit något. Jag fick en tjej den 29juli. Läser om stabila bäcken. Jag är oxå nyfiken hur man vet det. Sprang första gången för drygt en vecka sedan. Började skritta igång min häst efter 2veckorsom har vilat . Var på mitt första mamma core passet i onsdag. Var aktiv tidigt med mitt förra barn oxå. Vad jobbar du med Grahnkotten?

• grahnkotten

Stark bäckenbotten är dem musklerna som ni kniper, så har ni fått godkänt fr mvc har ni kontroll på bäckenbotten! Och kan då börja träna situps osv. Tänk på att spänna dem när ni träna sen!
    Skuttare: jag jobbar som sjukgymnast på en vårdcentral! Världens roligaste jobb! Jag fick också en liten den 29:e! Roligt! Det är säkert helt ok att träna och det är viktigt att man är aktiv! Det jag säger är rekommendationer och sedan är allt individuellt och beror på hur man läker osv! Det är oftast ingen fara att träna ändå men ökat risken för framfall och läckage när man kommer upp i åren..! Så därför kniip!!

Preventivmedel så ska jag troligen sätta in en hormonspiral, ville helst ha kopparspiral men har i vanliga fall fruktansvärd mensvärk och menade då att det kan bli värre m kopparspiral! Det tog 1,5 år innan min mens kom tillbaka när jag slutade m hormoner förra gången..

Billiga byxor köpte jag på veromoda, höga i midjan m dragkedja baktill! Så inget skaver mot såret! Tror dem kostade 299 kr

• SaJo81
    grahnkotten skrev 2012-09-21 14:28:55 följande:
    Preventivmedel så ska jag troligen sätta in en hormonspiral, ville helst ha kopparspiral men har i vanliga fall fruktansvärd mensvärk och menade då att det kan bli värre m kopparspiral! Det tog 1,5 år innan min mens kom tillbaka när jag slutade m hormoner förra gången..

Billiga byxor köpte jag på veromoda, höga i midjan m dragkedja baktill! Så inget skaver mot såret! Tror dem kostade 299 kr
    hoppas inte jag får för mycket besvär med kopparspiralen, jag har tvärtom problem med allt med hormoner nämligen, testat p-stav, p-spruta, p-ring, p-piller och minipiller och allt har vart kasst.... hoppas det funkar bättre denna gången!

ooh låter najs med hög midja och dragkedja bak, synd att vi inte har vero moda här, men det finns väl inne i Göteborg?! nån som vet? 
  • anjiali

Här funkar preventivmedel dåligt. Kondom får vi ta. Har haft i flera år och det har fungerat. Min bm föreslog att jag skulle sterilisera mig :0. Men det känner jag mig inte redo för.

Nu ska jag iväg och köpa bumbostol tack vare er. Sen blir det byxor under helgen när jag inte måste ha tre barn med mig.

Milea håller på att "leker" med bröstvårtan. Suger, drar och släpper om vartannat. Hon strular lite innan hon börjar äta också. Får trixa en hel del innan hon tar bröstet. Är det fler som har det så ???

• grahnkotten

Sajo: veromoda finns inne i femman huset, eller det fanns där när jag var där förra sommaren!

Anjiali: haha, M gör precis samma sak.. Känns ibland som att han leker "katt å råtta" med min bröstvårta!