• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AAEV

Hanna: ja det kan jag hålla med om... Men jag fixar inte alls hormonpreparat så jag hoppas detta funkar för mig

• grahnkotten

Det är säkert olika för alla, precis som allt annat! Men dem säger att kopparspiralen gör att blödningarna och mensvärken ökar! Men skiljer sig säkert fr fall t fall! Kan ju vara värd att prova om man fundera på det, den är billig! ( i vissa landsting gratis!)

• AAEV

Jag betalade bara 250 kr! O min bm sa att jag kunde köpa cyklo-f om jag stördes av
    Blödningarna

• SaJo81

min var gratis=) och jag har aldrig haft nån nämnvärd mensvärk så om det ökar så kanske det inte blir så hemskt som vissa har i alla fall, blödningarna kan jag leva med om det funkar i övrigt! 
    alla andra preparat med hormoner har jag haft mellanblödningar i princip varje dag, p-stav blödde jag nästan varje dag i TVÅ ÅR 

• FruSandra

Vi vet inte hur vi ska göra med prevmedel.. De tog ju 3 år för oss att få till Vilgot.. Visst de är inget som säger att de kommer ta 3 år till..
    Sen har jag alltid haft sån hiskeligt mensvörk så ja spyr och svimmar och bara ligger och gråter..
    Ja har tidigare haft ppiller och även prövat pspruta.. Men sprutan va ingen hit.. Ja grät för ALLT pga hormonerna..

Idag har ja varit på jakt efter byxor. Inga dög. Istället klippte jag av mej håret... :S
    Bilder finns på bloggen frusandrasjoberg.blogg.se

• anniehelena

Jag hoppar in lite mitt i här. Fick min dotter den 16 juli och pratade med BM om preventivmedel. Innan man slutat amma finns ju tyvärr inte så mycket att välja på. Men sen ska jag använda p-ring. Båda mina systrar har det och BM sa att den är super om man är känslig mot hormoner. Ringen sitter så "nära" att inte mycket hormoner behövs för att verka! :) mina systrar är jättenöjda med det båda två !

• Tekla78

För mig funkade inte kopparspiral pga att blödningarna blev konstiga. Trådiga, sega flytningar och blödningar och litegrann hela tiden kändes det som.

• SaJo81

Slår ett slag för p-ringen med, nu hat jag ju kopparspiralen men p-ringen är lätt det bästa jag provat innan! Enda kruxet är väl att den kan fastna på "staken" när man har sex och åka med ut :P lite mood-killer :) men man kan ta ut den innan sex och ha fullgott skydd så länge man kommer ihåg att stoppa in den igen efteråt

• grahnkotten

Jag hade också p-ring innan och var nöjd m det! Tyckte att det ibland var svårt att göra in den så att den fastnade... Men efter lite teknik så funkade det fint.. Vi upplevde aldrig att den fastnade.. Men det är väl olika!

• Sladdis

Det är verkligen olika. Jag provade p-ring eftersom jag inte tåler övriga hormonpreparat men jag blev deprimerad av den också så jag har fått hålla mig till kopparspiral.