• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

AKT83, det som står på amningshjälpen är att man ska skrapa försiktigt med en väl rengjord nagel eller steriliserad nål tills den går bort. Bra att göra efter amning då det blivit uppmjukat i området. Jag har nu ömma bröstvårtor och 38 i feber, men känner inte av mjölkstockning. Antingen är det "vanlig" feber eller infektion i bröstvårtorna? Sitter i kö hos vårdguiden och väntar på råd :-/

• Tekla78

Fick rådet att avvakta och åka in om det inte går över. Väntar nog till imorgon. Emil har också hittat att suga på sina händer :) Han har lyckats slå på vissa av sakerna i babygymet också, men den saken han slår mest på hänger i golvhöjd, är väldigt stor och svår att missa

• Sladdis

Nu är Matteo 12 veckor och det verkar som om han har en ny tillväxtperiod. Vi var ute och gick en av våra dagliga rundor och när vi hade ca 20 min hem blev han akut hungrig trots att han ätit innan vi gick. Det slutade med att jag ammade i en busskur. Sen dess har han ätit minst varannan timme. Det kommer att bli jobbiga dagar. Förra gången tog det honom en vecka att få upp produktionen.

• EllaBella02

Min tös äter också på händerna. Ibland är det bättre än nappen : ). Knip done : ) Här trilskas vi med näsdroppar. Inte så kul att skölja näsan enl tösen .

• tundra

Jag ammar hela dagarna. Tycker det är så mysigt så passar alltid på om det är en lugn stund ( vilket kan dröja ibland när min 2 åring är i krokarna).

Men nu har han slutat att amma sig till sömns. Stora killen!!! Fick flytta in i ett eget rum igår kväll. Sov själv från 19 till 02. Sen samsov vi till 6:30 när stora killen vanligtvis vaknar.

Han har upptäckt sina händer och suger glatt på dem när han är pigg och upptäckarsugen. Inte när han är trött vilket känns bra. Vill helst inte att han ska suga på tummen.

• anjiali

Å lycka när Milea har sovit !!! Hon somnade klockan 20 och vaknade först 03 sen 06 och så nu.
    Var på Ikea hela dagen igår och var rätt så trött när vi kom hem. Blev plötsligt så as dålig och mådde jätte illa vid sju på kvällen. Kom på att jag inte ätit något sen lunch och det var inte så mycket jag åt vare sig till lunch eller frukost.
    Värdens blodsocker fall måste det varit.

• HannaVirrpanna

God morgon! Härligt anjiali! Hon börjat fatta galoppen när det kommet till sova kanske!

Tilly sov hela kvällen, ammade då jag la mig halv elva. Sen vaknade jag av hennes storebror kl 6.40 så jag har sovit bra jag med! Men jag är ändå trött!

• Trolla75

Caspian är inne i en riktig sovfas, senaste veckan har han i stort sett sovit sig igenom hela dygnet. Med små korta uppehåll för mat o lite skratt. I fredags somna han vid tio efter amningen och jag vaknade först av väckarklockan 06.50. Vi skulle på barnloppis!
    Han hängde i bärselen fr kl 8.30-13.00 och sov sig igenom hela tillställningen med några korta matpauser i selen ;) (älskar BOOB-tröjorna, så jäkla smidigt!)

Kniip...