• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Anjiali: hur gammal är din bebis? Jag har för mig att hon bara är nån vecka äldre än min. Min är född 29juli. Jag kör oxå minifom å jag har inte tänkt att sluta än. Mitt bvc sa att man skulle köra till 3-4månader så det tänker jag göra trots att hon inte skriker utan mer bara är lite störd av gaserna. Det är ju inget farligt. Mitt första barn var 7v för tidigt född å hade kolik tills hon var ca 6månader då de upptäckter mjölkallergi när vi började med smakisar. Hon gav jag minifom å Sempers magdroppar i6månader

• AAEV

Skuttare: Olympia har ätit en gång i timmen dagtid sen hon föddes, på natten äter hon minst två gånger, oftast tre men ibland både fyra och fem!
    Men igår gick det hela två timmar mellan målen men då var hon lite gnällig på slutet. Längtar så tills det är dags för lite gröt och sånt, då kanske hon står sig lite längre :/)

• SaJo81

Min lilla grabb äter var tredje timma på dagen och sen sover han från 21-22 till 5-6 på morgonen! Känns så himla skönt! Men han ligger aldrig vid bröstet om han inte e hungrig och. Snuttar på napp om det e tröst han vill ha!

Vi tänker fortsätta med alla minifom och semperdroppar till han är tre månader, känns som hans mage blivit bättre men vågar inte testa!

• anjiali

Skuttare: hon är född 16 så det stämmer att det bara skiljer någon vecka. Då fortsätter jag med dropparna lite till .

Grahnkotten : härligt kiss och bajskalas .
    Milea bajsande ner hela sig i bilstolen här om dagen och fick ett stort härligt smile sen :D

• EllaBella02

Idag firar vi tre månader här!! Funderar på om jag ska trappa ner på Minifomen men vågar inte riktigt. Ska höra med BVC idag. Knip!!

• EllaBella02

Ang bajs, min bebis bajsar inte längre varje dag. Har varit typ tre dagar emellan nu ett tag. Har era samma bajsvanor?

• Trolla75

Jag har bara givit Minifom de gånger han besvärats av magen, jag är för glömsk av mig för att komma ihåg att ge innan varje måltid... Men magen känns mycket bättre på honom sedan jag slutade med kål o lök.
    Kanske är det så att tarmen börjar "mogna" men avvaktar nog en tid till innan jag provar... Vill verkligen inte vara med om mer magont!

Hur mycket sover era små?
    Tycker Caspian sover sig igenom hela dygnet och får han inte sova skriker han gärnet pga övertrötthet. Helst av allt ska han ligga på min arm och sova och skulle jag smyga upp när han somnat tar det inte mindre än 5 röda så vaknar han i skriker...?
    Så håller vi på på dagarna, vissa dagar. Känns det inte som om jag går upp överhuvudtaget!
    De dagar jag har planerat göra något måste han ju åka med, det går inte att vara ensam med pappa för då gråter han hysteriskt ohejdbart!!! Och det är bara jag som kan trösta??? Jobbigt läge!
    Men att hänga med mig i sova i bärselen går jättebra!
    Och i bärselen är ENDA gången han tar napp! annars vägrar han den totalt!

Han kan ibland ta till knogen eller något finger på tvären men blir ilsk om jag erbjuder napp.
    Dagtid vill han gärna äta varannan timma, medan han sover ca 7-8 timmar om natten.
    Nu är han precis 2 månader och jag tycker han har blivit jättestor!
    Den 10/9 vägde han 6450g o var 61 lång,
    Hittills har han gått upp ca 250-300g i veckan... Det borde väl klinga av nu snart?
    Nu blir det en hel månad till nästa BVC besök, gillar att gå ofta... ;)
    Nä, nu börjar det knorras - dags för mat!

Knip...

• SessanM

Ellabella: min tjej är likadan och har varit några veckor nu. Först blev vi oroliga då hon både ammas och får ersättning, men hon verkar inte direkt störd av det så vi är lite lugnare nu :)

• anjiali

Trolla75: du beskrev exakt min dag och vår situation ! Lite jobbigt tycker jag för jag känner mig hemskt låst och när jag ska göra något akompanjeras det ofta av barnskrik hos pappan. Idag ska vi träna på att sova vagnen på en promenad. Tycker ryggen tar mycket stryk av bärsele/sjal.
    I em ska jag simma, ska sätta mig en kortis i bubbelpolen för ryggens skull.

• FruSandra

Vilgots mage blev betydligt bättre när jag slutade med minifom O de va ett tag sen nu :)
    Knip done!

Dax att pallra sig upp och öra frukost :)
    Idag kommer Snoffsan08 och Malin hem till mej :D