• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Är vi (jag i anjiali) ensamma om att vara oersättliga?

Lilleman känner direkt på sig om jag smiter ut, det tar mellan 5-10 minuter så är han i klimax och otröstbar för stackars pappa... :( och han i sin tur stressar säkert upp sig med, det gör ju knappast saken bättre.

Just nu är tutten Caspians ALLT!
    Tröst, sömn, mys och bus...

• Trolla75

Froggy och skruttan- har ni testat Pantotensyra (vitamin B5)? Det kan vara så enkelt att ni har brist på den?

Hoppas inte telefonen klipper meddelandet igen!!!

• grahnkotten

Trolla: tack, då håller jag ut ett tag till innan jag vågar prova blomkålsmoset!

Jag är också oersättlig, dagarna går bättre men kvällarna är helt omöjligt!

Nu ska vi iväg på vår första föräldraträff som BVC har ordnat! Ska bli spännande att se vilka alla är! Det är oxå dags för läkarkontrollen vid 2 mån!

• SaJo81
    anjiali skrev 2012-09-24 12:26:23 följande:
    Sajo: hade vikten slutat plana nu ?
    japp följer den nya kurvan fint i stället, nu ligger han mitt på medelkurvan, han låg lite över innan =)
  • skuttare

Froggy:det är ett preventivmedel. Vet ej om det hjälper men när jag gjorde ansiktsbehandlingar mot aknen så sa hon att det kanske kunde hjälpa. Nu får tiden utvisa det. Jag har ju som sagt inga problem när jag är gravid så det kanske är när mensen kommer som det blir problem. Trolla: nä det har jag inte testat. Provat alla möjliga receptfria å receptbelagda medel men inte det. Är det receptfritt å vart köper man det?

• anjiali

Skriver omedelbart ner pantotensyra !!! Jag har bekymmer med finnar (inte just nu och under graviditet) dom kommer på hakan och är stora underjordare som gör så jäkla ont och fula är de också. Blir fula ärr av dem. Så glad att sluppit på ett tag.

• SessanM

Behöver råd! Verkar som att mjölken minskat på höger bröst, tjejen äter lite där innan hon bara verkar snutta eller somnar. Byter jag bröst klunkar hon dock som bara den. Är detta vanligt? Har också märkt när jag pumpar att det kommer lite vattnig mjölk i början på höger och sedan går över mer till "skum". Vänster kommer det mkt mer ur. Känner ju hur det ilar lika mkt i båda och de känns ungefär lika spända.