• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Inatt somnade Matteo 00:30 (som vanligt) och sov till 7:00 utan att vakna!!!:O Trodde inte det var sant. Är en ny människa! Vi har haft det jättejobbigt ett antal dygn nu då han ammat nästan en gång i kvarten på em/kvällen och varannan timme fm/natt. Brösten har varit tomma och Matteo har varit frustrerad. Var jättenära att ge ersättning igår men bet ihop och det var ju tur.

• anjiali

Sladdis : bra jobbat och grattis till god natt sömn .

Våra nätter har sett liknande ut i tre nätter på raken. Hon somnar 19-20 och sover ca 6 -7 timmar. Sen sover hon ca 3 timmar till. Hade gärna velat att hon somnade lite senare på kvällen så jag kunde utnyttja det längre sovpasset utan att behöva gå och lägga mig 20. Men det är omöjligt att ha henne vaken om inte hon ska gråta då förstås.
    Mellan fem och sju var hon vaken och bajsande tre gånger ! Nöjd var hon, låg och gjorde nya spännande ljud .

• SaJo81

Världens bästa barn har verkligen låtit sin mamma sova inatt!
    Bastian åt 22 sen sov han till 7.30!!! Och jag fick lägga ner honom i hans säng igen efter och somna om snälla barn! Sen vaknade dom två stora kvart i nio :) härliga dag!

• HannaVirrpanna

Min stora sov till tio i elva igår... Han somnade halv nio så jag trodde han var död... Tillslut tog jag mod till mig och kollade till honom, och då vaknade han... Tilly sov också länge... Själv vaknade jag kl åtta och satt bara och väntade... Det är sånna dagar man absolut inte kan sova länge själv!

• Sladdis

SaJo: Låter som om du kommer att få en härlig dag! Grattis!

Anjiali: Varför kan de aldrig vara lagom! Min är uppe för länge på kvällen (natten för mig) och din lägger sig för tidigt! Förstår att du inte vill lägga dig kl 20. Kan heller inte hålla Matteo vaken när han är trött. Det är därför han sover en powernap vid sju- åttatiden och sen inte somnar förrän 00:30.

• EllaBella02

3 månaderskoll igår. Blev ingen vaccination eftersom hon är förkyld. Fick ny tid för den. Min lilla tös är nu 59,5 lång. Huvud 39 och vikt 5.705 kg : ) Jag kunde sluta med Minifom sa hon men skulle fortsätta med Semper mag och tarm.

• anjiali

Sladdis: ja lagom hade varit bra . Kanske ska prova en powernapp på kvällen. Tror ju inte hon kommer vara så nöjd när hon vaknar men värt ett försök.
    Alla mina barn har somnat 19 som bebisar och barn. Lustigt tycker jag.

• Trolla75

Då har vi prickat in oss ganska bra på 22, då är han så söt! Ger mig ett jättrtrött leende och så somnar han.
    Men nu har jag vart dum och låtit honom sova jämte mig på natten för att jag ska slippa behöva gå upp. Men det har resulterat i att han vaknar tidigare och oftare så mellan 3-9 åt han säkert 4 gånger o nä, så vill jag Inte ha det!!!
    I kväll blir det till att sova i egen säng!

Nu har han tvingat ner mig i sängen igen, han ska sova på min arm och hålla om tutten... Skulle jag försöka smita upp vaknar han o storgråter...

Nu har jag en massa andra saker att göra, har inte riktigt tid med det här...
    Har sålt en massa urvuxna kläder på tradera... :)
    Och nu ska det packas! Så jag måste komma i gång känner jag! Har försökt lägga till honom mjölkhanduken men det är som om de små fingerspetsarna känner av att jag är borta...