• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SessanM

Kan tillägga också att jag alltid kör varannan så det är inte så att jag ammar mer på vänster än höger.

• Sladdis

SessanM: Matteo är 12 veckor och jag har också lite så fast tvärtom. Jag har också ammat lika mycket på båda men det finns inte lika mycket mjölk i det vänstra. Fast jag kan se skillnad i storlek också. Jag fortsätter bara som vanligt för han verkar nöjd ändå. Gissar att produktionen i det högra ökar om den minskar i det vänstra. Ungefär som när de har en tillväxtperiod.

• grahnkotten

Sessan: här är det också likadant, men jag ser väldigt stor skillnad på storleken :) Melvin är nöjd så jag har inte oroat mig, men än att det ser lite roligt ut att ha ett Dolly Parton bröst å en taxlapp... Men men! ;)

• SessanM

Sladdis: Väldigt konstigt att det kan bli så utan anledning.. Men nu när du nämner det så tycker jag nog att det verkar vara mer i vänster!

Grahnkotten: hihi vad rolig du är :)

• grahnkotten

Status efter 2-månaderskontrollen: 5200 gr å 57,5 cm, följer sin kurva fint! Vilket är väldigt skönt! :)

• SaJo81

Grahnkotten: samma som min grabb på 2-månaders idag, (egentligen hela 2 månader och 2 dar :P)

• Tekla78

Står i boken vi fick från BVC att bebisar ofta föredrar det högra bröstet av någon anledning. Kan vara den lugnande hjärtrytmen. Har nu hyrt pump för att få ordning på mitt högra bröst som känns som ett stort blåmärke Fast det känns inte hårt som stockning denna gång och Emil blir helt galen när han ska ta det bröstet. så trött på detta nu! Fick inte tid hos amningscentrum förrän om en vecka.

• grahnkotten

Tekla: här är vänstra tutten populärast.. Så undra vad han lyssnar på?! ;) men det låter logiskt!

Sajo: vi var också ute i tid,M blir 2månader den 29! Nu skulle det gå en hel månad till nästa gång! Jag som tycker att det är så mysigt att gå och väga/mäta! :)

• skuttare

Tack så mycket Trolla. Får bli det första jag provar om inte cerazette funkar.