• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Trolla: Milea ligger ingosad i min armhåla. Har försökt att åla mig ur men då vaknar hon bums ! Bara jag tänker tanken känner hon det på sig . Jag börjar bli hungrig och vill äta !

Men i väntan på att kunna smita ut så har jag gjort det !!!! Är nu mera medlem på viktväktarna online. Nu ska det styras upp ! Funderar på att outa det på Facebook också, allt för att känna lite press och inte ge upp.
    Var det inte någon mer i denna tråden som var med ??? Fattar inte bonus systemet riktigt ??!! Eller var det i en annan tråd ?

• Trolla75

anjiali- hejja hejja! Jo det är väl här det har pratats om VV.
    Jag testade för typ 10 år sedan och det gick väl bra, men värre blev det när jag slutade... :(

Jag måste hitta motivation och börja ordentligt med min lchf igen. Njutningsmetoden är min grej!!!
    Veckorna går bra! men varje helg trillar jag dit på den förbannade Coca Colan... Blir så arg på mig själv! Men det är belöningssystemet i hjärnan som motarbetar mig!

• EllaBella02
    HannaVirrpanna skrev 2012-09-25 11:39:58 följande:
    Ellabella: men så sjukt! Våra är precis lika stora igen! :) fast din är en månad äldre! :) haha!

Ha ha ha, de följer sin kurva perfekt alltså : )
  • Sladdis

Anjiali: Det är jag som är med i VV. 5,6 kg på sex veckor! Jag outade det på FB och har fått jättemycket support. Vad med bonussystemet undrar du över?

• anjiali

Ja det är det ju :D !!! Minnet är sjukt dåligt. Bra resultat , heja dig !!!

Har ju fått 49 poäng extra. Måste jag äta dom ? Ska man sprida ut det i så fall och hur registrerar jag att jag ätit dom ? Kan jag äta dem till helgen med något gott ? Hur gör du ???

• Sladdis

Anjiali: Nej, du måste inte äta dem men det är bra om du gör det för annars kan det bli svårt att unna sig saker när man nått målvikt eftersom kroppen då är van vid mindre mat.

De registrerar sig själv. När dina dagliga points är slut tas de automatiskt därifrån. Samma med motionsbonusarna.

Jag använder dem mest till att äta godare på helgen. När jag inte ammade var de perfekt att ta av när man ville ha vin på helgen. Vissa dagar är jag sjukt hungrig och då tar jag av fem för att få ett extra mål mat.

• anjiali

Aha då fattat jag lite mera. Äter du alla poäng ? Hur många p ska du käka per dag ? Jag fick 40 p . Har planerat dagens mat och har 8 p kvar. Det är mycket man ska äta ju. Hoppas nu det funkar på mig !

• AAEV

Jag kör också VV online, 3.6 kg på tre veckor! Mer än skapligt nöjd

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • Tekla78

Då har vi varit på 2-mån läkarbesök (han e 11v). 6kg precis och 59cm, följer kurvan perfekt. Tuttarna börjar kännas bättre, men det känns som en tidsfråga innan de strular igen :-/