• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

AAEV:bra jobbat !!! hur många p äter du om dagen och i bonus ? Å hoppas jag också kan stryks tre kilo från min kropp snart !

Tekla: jobbigt med tuttarna . Men de verkar gjort susen på vikten !

• AAEV

Jag äter mina 40 och försöker äta upp bonusen också, och så har jag ca 20 till i träningsbonus... Idag har jag ätit:

Frukost: 2.5 knäckebröd med bregott 5 p
    Mellanmål: 1 banan 0 p
    Lunch: färsbiff med klyftpotatis och tzatziki 10 p
    Middag: kyckling i ädelostsås med pasta 15 p
    Och då har jag tio kvar så kanske tar en macka innan jag går och lägger mig

• Sladdis

Anjiali: Jag får äta 42p om dagen. Man måste äta alla dem. Det är bara veckobonusen som är frivillig. Om man tycker det blir för mycket mat kan man ju byta ut vissa produkter mot fetare för då blir det ju många fler p. Mjölk, smör och ost t.ex.

AAEV: Grattis till kilona. Kul att du också är med. Då är vi tre som kan peppa varandra.

• millifjor

Ni som är med i VV, jag har aldrig testat, är det krångligt? hur gör man med den övriga familjen? får man välja vad man äter själv eller är det recept och i såna fall är de dyra att laga till? är grymt sugen på att testa VV jag med men vet inte om det är värt stålarna. har gör mkt GI förut och då gick jag ner 23 kilo på egen hand men tänker att VV kanske är bra det med.

• Sladdis

Millifjor: Nej det är inte svårt eller jobbigt. Man får själv välja vad man äter men om man har dålig fantasi eller vill ha tips finns en jättestor receptbank men det är vanlig mat och inget "fancy" eller dyrt. Idag t.ex åt vi kotlett, potatis och brunsås. Det jag åt blev 14p och jag gjorde allt som vanligt. Gör alltid mat som jag alltid gjort och räknar sen ut vad min del av det hela blir i points. Självklart finns det mat jag tycker blir för mycket i points men som familjen vill ha då har jag något i frysen jag tar fram till mig, t.ex portionsinfryst köttfärssås som jag har gjort ett storkok. Så slipper jag laga två middagar.

• anjiali

Ska bli spännande att se vad kroppen säger om all denna mat ! Vågar inte tro på det innan jag ser det.

Jaha... Lillfisen verkar somnat REDAN ! Funderar på att väcka henne om en stund. På tok för tidigt att sova nu ju :-/

• SaJo81

är också sjukt sugen på vv, mina föräldrar har hållt på sen i januari och mamma har gått ner över 20kg =) hon har inte vart så smal sen innan mina syskon föddes för 20 år sedan! 

• Sladdis

Anjiali: det kommer att fungera! Jag har varit med två gånger tidigare. En gång för 14 år sen och en gång för 8 år sen. Det var efter mina båda tidigare pojkar. Båda gångerna gick jag ner 30 kg. Det var tuffare då för jag gick med när jag inte ammade mer och då får man ju inte alls äta så mycket som vi får nu. Det är därför jag passar på just nu. Att få äta hur mycket som helst och ändå gå ner i vikt är inte fel.