• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

SaJo: Åh vad duktigt av din mamma! Längtar tills jag också gått ner 20 kg! Hoppa du också på tåget så blir vi fler som kan stötta varandra. Och så har du ju din mamma som kan ge en massa tips!

• Sladdis

Millifjor: Om man inte går på mötena utan sköter allt via internet och appen kostar det 170 kr i månaden.

• anjiali

Fattar inte att jag ska äta så här mycket :0 !
    Går jag ner i vikt nu så är det ett under ! Vägning på fredag. Visserligen har det inte gått en hel vecka då.

• Sladdis

SaJo: Det fanns inte så många exempel på energidrycker men det är väl ungefär samma i alla. Euroshopper energidryck har 3p för en burk på 250ml. Om man tar den som är sockerfri tycker jag att det bör bli 0p. Lightläsk är ju fritt och koffein innehåller ju inga kcal.

• SaJo81

Okej det är nämligen min älskade ovana :P vet inte hur det skulle gå utan! Drack inga när jag var gravid och höll på att bli galen! (fick ju sluta röka igen också eftersom kah var dum nog att börja efter tvillingarna kom) Tänk lyckan när min älskade man kom med två red Bull till förlossningen :)

• Sladdis

SaJo: vad snällt av din man när han visste hur mycket du saknat dem Red Bull är goda men jag drack den som var sockerfri. Slutade också när jag blev gravid. Har inte börjat igen för Matteo blir svårsövd om jag dricker koffein.

• anjiali

Alla gånger efter graviditet och vid amning så får jag massa prickar/pletor på armarna. Små vita som går att klämma. Lite snuskigt kanske. Fattar inte varför jag får det. Är det hormoner eller brist på något.
    Någon annan som känner igen ?

• AAEV
    anjiali skrev 2012-09-26 09:22:10 följande:
    Alla gånger efter graviditet och vid amning så får jag massa prickar/pletor på armarna. Små vita som går att klämma. Lite snuskigt kanske. Fattar inte varför jag får det. Är det hormoner eller brist på något.
    Någon annan som känner igen ?
    jag har fått det under graviditeterna, alla tre. Får på armarna och låren. Var hos doktorn och hon trodde det var nåt hormonrelaterat
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713