• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81
    SessanM skrev 2012-10-03 16:36:54 följande:
    Sajo: såg det ut typ som gyttja? E hade så i flera veckor när hon bara bajsade var 3:e dag. Nu gör hon det varje dag sedan vi började med ersättning på heltid och det ser "normalt" ut igen. Tror det berodde på att hon inte fick i sig tillräckligt med mat från mig. Menar dock inte att det är så för er!!!
    ja, gyttjigt och segt typ som becket men inte lika svårt att få bort :S han har ju gått upp som han ska hittills men man vet ju aldrig...vår sköterska på bvc lovade att ringa på fredag och kolla läget så då tänkte jag kolla vad hon säger om bajset =) dock måste jag säga att han varit ovanligt grinig hela eftermiddagen ch kvällen =( 
  • SessanM

Tror jag läst någonstans att det kan se ut så om barnet inte får i sig den feta mjölken som kommer på slutet. Men har också för mig att jag läst att det kan bli så när de varit lite förstoppade? Skriv gärna här vad de säger på BVC :)

• anjiali

Känns som jag ammat i 24 h i sträck. Helt slut och vill sova men Milea bara knölar. Hon Sov inte mycket under gårdagen heller. Korta pass och ofta. Hon var missnöjd och hade korta stunder då hon var nöjd. 11 och en halv vecka är hon. Är det en fas och tillväxtperiod ????

• skuttare

Anjiali: ja de har ett utvecklingssprång vid 12 veckor. Då sover de sämre å äter sämre och oftare. Kräver mer närhet och är gnälligare. Sen kommer solen efter regnet . På min stora tjej så var den värsta fasen vid 17 veckor och den var oxå längst. Flera veckor.

• skuttare

Igår provade jag jag att mata på när jag gick å la mig. Det blev inte bättre, snarare tvärt om. Hon vaknade första gången tidigare än vanligt. När hon äter andra gången vid 5 snåret så blir hon så pruttig efter så hon orkar inte somna om. Nån mer som har det så?

• millifjor

Vi har det så! Hon vaknar typ 5 i pruttar o kämpar o sen får hon mat o oftast så fiser o bajsar hon då och efter det är hon vaken

• anjiali

Skuttare : å hoppas fasen är över snart :-/. Huvudvärk och utsugen. Å ja hon är pruttig tidig morgon. 5.30 var nog klockan när natten var över.

• anjiali

Vikt väktarna har en vänner funktion. Undrar om vi som äter vv kan mötas där på något sätt ??? Så slipper ni andra vara med i Vårat point snack och vi kan prata bebis och annat istället . Jag heter Milea12 på vv.
    Men tills vidare frågar jag här...:-/
    Har inte ätit mina bonus p. Sista dagen idag och imorgon är det viktdag. Känns inte så lockande att smacka i sig dem nu. Hur gör ni med bonus p ??? Äter ni dom och äter ni alla ???
    Känner mig rätt hungrig det senaste så jag borde äta dom men på nått dumt vis så vågar jag inte