• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Jag se fortfarande världens knöl i bröstet efter mjökstockningen :( ja tror att de är den som gör att de Inte kommer så mycket mjölk från de bröstet.. Hur 17 ska ja få bort den? Ja värmer och masserar, ammar och pumpar men de känns som att den bara blir större :'( de gör heller inte ont :(

• Sladdis

Millifjor: Jag har vägning på måndagar så jag vet inte hur det gått denna veckan men 6,6 kg på sju veckor var resultatet i måndags.

• Emmizen80

Sedan jag gick in för att gå ner i vikt "på riktigt" efter en totalt misslyckad shoppingtur den 31/8 har jag gått ner från 80,5 till 76,7, vägdag är måndag kväll efter kvällsmaten. Så för 5 veckor sedan vägde jag 3,8 kg mer än bag gör idag! Känner mig nöjd med nedgången, men 13,7 kg kvar till målet!

• Tekla78

FruSandra, det kommer nog att komma lite lite från det bröstet ett tag, men amningscentrum sa till mig att pumpa skulle jag helst inte göra som en rutin då jag ökar totalproduktionen och därmed ev. risken för fler stockningar. Jag brukar börja och sluta med det bröstet. Fortsätt massera lätt när du duschar tycker jag. Om den inte gör ont kanske du inte behöver stånga dig blodig liksom. Tänk extra mycket på att han får rätt tag om det bröstet så bröstvårtan inte är platt åt något håll, dra honom då mer åt det hållet som den är platt.

• millifjor

Vad kul för er som lyckats gå ner!
    Här blev det en 20 meters promenad, hon hatar vagnen så det vart gallskrik från första stund känner mig instängd här hemma då hon inte gillar vagnen och inte att åka bil, kryper på väggarna här hemma nu, bryter snart ihop...

• Tekla78

Här är en till som har 12v-fas. Inte jättejobbigt eftersom han är lugnet själv i vanliga fall, men definitivt en förändring från hur han brukar vara. Har också provat att amma precis innan jag lägger mig nu och det blir ingen skillnad i hur han vaknar på natten. Däremot är det skönare för mina tuttar.

• FruSandra

Tekla
    Fast ja måste få upp mjölkproduktionen så de är bara bra..
    Platt är den inte, han har ett bra tag om den ;)
    Tack för tipsen! :)

• millifjor

Japp har en bärsele, men det skulle vara skönt att slippa den nån gång, iaf när man vill få lite motion, blir skapligt trött i ryggen att bära dagarna i ända...