• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Millifjor jag vet precis vad du menar. Min son bor så gått som i sin. Fast vi har haft tur att han tycker det är helt ok att åka bil.

• anjiali

Milifjor: vi har det lika :-/. Hatar bilstol och vagn. Sover på sin höjd 30 min i sträck. Försöker få kompisar att komma hit istället. Känner mig också rätt låst. Hade trott jag skulle kunna gå långa promenader och gå på mamma barn gympa. Men det funkar inte. Å mina kompisar som fått barn i Göteborg kan jag inte åka till.

12 veckor på måndag och denna tösen sover som en kratta :-/.

Har tappat ca 2 kg på två veckor. Lite mindre.

• millifjor

Då är jag inte ensam då! Googlar runt på skönare bärselar, har en babybjörn nu med ryggplatta men tycker man blir trött i ryggen ändå. Vill ha en som man kan ut o gå i, funderar på en ergobaby, nån som vet om den är skön o avlastar ryggen?
    Är så galet sugen på att motionera men det är ju svårt när bebis inte är så sammarbetsvillig
    Nu har jag iaf gråtit ur mig lite frustration och det känns genast bättre!

• tundra

Bästa avlastningen är ju en vävd bärsjal. Ja man måste knyta den men det tog inte mig många försök innan det satt.

Har haft en BB active med ryggplatta och den var inte bra för varken mig eller bebisen.
    Nu har jag en Angelpack lx. Den är ok.

Skulle vilja ha en Beco Gemini som går att korsa i ryggen. Samt att den är snygg.

Men selar är ju bara ok för bäraren. Bärsjal är det som avlastar bäst. Bär David flera timmar om dagen (7,5kg) utan att tänka på det. Och jag har inte världens bästa rygg.

• anjiali

Har en trikå/bomull sjal men den börjar nog bli för liten. Har funderat på vävd sjal .

Idag har M sovit tre X 30 min Max. Hon tittar med stora ögon på omvärlden. Men snart flippar det väl ut :-/... Hur svårt som helst att få henne att somna !

• SaJo81

Jag har en ergo baby och tycker den är jätte bra! Hade babybjörn förra gången men totalt värdelös! Nu har jag inte direkt burit så långt eller länge men tycker att vikten fördelas mycket jämnare :)

• grahnkotten

Jag bär Melvin mycket och har använt trikåsjal hittills men ska gå över till en vävd lång bärsjal nu, tycker att den avlastat bra barnet kommer närmre än vad dem kan göra i en sele! Jag köpte en på tradera först så slipper man lägga så mycket pengar om det inte passar sin bebis! Vet att det finns beskrivningar på hur man syr sjal själv på www.sjalbarn.se

• millifjor

Har googlat runt lite nu o är sugen på en beco gemini bärsele, den har fått bäst i test på fler ställen min baby Björn är bara skit faktiskt, man får ont överallt av den :-/

• SaJo81

Har en kompis som har beco gemini och hon är jättenöjd, skulle gärna haft en dån själv den ser grym ut

• AKT83

Vi har en ergo som jag är supernöjd med. Kan bära länge och hon väger ändå 6,6 kg. Man belastar höften istället för axlar och rygg i den.