• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Ja har en bb active och får också sjukt ont i rygg, nacke och axlar.. Har även en trikåsjal och en ringsjal.. Ringsjalen har ja inte fått nåt grepp om och trikåsjalen är helt ok, dock får ja vara med med huvudet lite då han blir panikslagen om ja packar in han "som man ska" när de är så små...

• SaJo81

Angående viktnedgång så mäter jag eftersom min våg gått sönder! Har i alla fall tappat 5cm runt magen på 4 veckor... Det e ju det värsta stället....

• FruSandra

De känns som min mjölk håller på att sinar... :'(
    Ja som verkligen vill amma ett tag till...
    Intensivamma varannan timme verkar inte hjälpa..
    Trots att Vilgot verka nöjd och mätt efter maten...

• froggyL

De som säger att Babybjörn är bra har nog aldrig provat Beco eller Ergo. Säger jag med risk å bli påhoppad. Vårt lilla charmtroll växer å vill jämt stå upp. Han e så stark i benen. Aldrig varit med om liknande. Började tidigt tidigt. Försöker man lägga honom ner kämpar han för å komma upp å sitta :) vill passa på å gratta er alla VV. Vad duktiga ni e!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • Trolla75

FruSandra- tänk inte på det är mitt bästa råd!
    Fortsätt som du gör och så länge han är nöjd ska du absolut Inte vara orolig!

Har sett flera kompisar som oroat sig över att mjölken inte ska räcka mm. Och så har det blivit. Inte för att göra någon ledsen så tror jag att det är väldigt sociologiskt...
    Lyckliga tankar!!! :)

• Trolla75

froggyL- det stämmer har faktiskt aldrig provat!
    I affären föll jag för en BB med ryggplatta, blev väldigt övertygad om att bära med höften är min grej, då jag tidigare haft problem med axlar... Bär Caspian dagligen och tror han väger långt över 7 kg nu... :)

Men visst blir jag nyfiken på bärsjalar och ergos och allt vad ni skriver om...
    :)

• millifjor

Vet bara inte vart man kan köpa en gemini, har förstått att de inte säljs överallt. Vi bor i Norrtälje o här finns bara Lekia o ett litet Babyproffsen. Man vill ju gärna testa en först...

• HannaVirrpanna

Froggy: Tilly är precis likadan! Hon vill inte ligga, hon vill bara stå eller sitta! Så har det varit i många veckor. Minns att sonen var rätt haj på att stå tidigt han med. Det är så roligt då man lägger henne på rygg och hon försöker dra sig upp. Ser ut som en sit-up övning! :)

Anjiali: Tilly har också lite problem att sova längre stunder på dagen. Oftast går det bättre då hennes storebror är på dagis, då har hon ingen som stör. Men i vagn och bilskydd kan hon sova hur länge som helst! Ammar man henne till söms så vaknar hon 15 min efter man lämnat henne. Man kan oftast inte lägga henne ifrån sig för då vaknar hon direkt. Så man måsten liggarna.

Det känns som att direkt hon somnat så kommer Frans ditspringandes och ska lägga sig på henne eller mata med dunderhonung eller fiska på henne. Så man får hålla koll. Jag tycker det är svårt då han bara vill väl, han förstår inte att hon måste sova känns det som...

• Jamtlandstaus

Pust, vilken intensiv vecka! Vi hämtade hem kullsyrran till vår 1 1/2åriga tik i söndags då hennes husse o matte inte kunde behålla henne. Det skulle ju bara bli lättare med två hundar har vi fått höra. Tyvärr var syrran i löp så denna vecka har dom inte gjort annat än att jucka konstant, jag blir tokig! Dessutom bröt sambon upp golvet i hallen då det luktade så mycket mögel o vi har då haft plast för alla dörrar som vetter dit.
    Dotra har haft en sömnlös vecka o det känns som hon vuxit fast på mig... Dessutom har tonåringen varit sjuk i hög feber o hosta. Huset är ett kaos!
    Nu har vi tagit beslutet att ingen renovering med utbyggnader skall ske innan våren utan vi får koncentrera oss på att göra det bästa med det vi har
    Mamma kommer hit nästa vecka o då får hon gulla med barbarnet så jag kan städa o organisera