• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Jamtlandstaus

Apropå bärsele så har vi köpt en Ergo. Tycker dock att den är lite knepig att använda med babyinlägget då dottern blivit så lång samtidigt som hon fortfarande är ostadig i nacken. Hoppas det blir bättre när hon blir stadigare o vi kan använda den utan inlägget. Den är tusen gånger bättre än vår Babybjörn i alla fall!!

• SaJo81

Milifjor: min kompis beställde sin på nätet! Kolla om inte jollyroom har den, det är jäkligt bra service där :)

Jamtlandstaus: oj är din lilla så lång? Tycker det funkar jättebra med den när han väl sitter, tycker snarare det är ett meck innan lilleman kommit på plats..men efter 6kg och dom är tillräckligt stadiga i nacken så kan man ju skippa den!

• Hera78

Lyfter era på huvudet när de ligger på mage? Olivia är 16 veckor imorgon men föddes ju 6 veckor för tidigt. Hon håller huvudet skapligt när man håller henne i famnen men ligger hon på mage är det platt fall med huvudet på sidan... Hon kan göra små försök att lyfta huvudet och hon kan vända huvudet men det känns som ljusår bort att hon ska lyfta och titta framåt. Finns det något vi kan göra för att hjälpa henne?

• Trolla75

Hera78- Caspian har lyft huvudet stadigt sedan han var 8veckor...

Det man kan göra är att antingen ha henne på din mage och försöka få henne att vilja titta upp i lyfta huvudet.

Eller om ni ligger på golvet ihop, en spegel kan vara rolig och fånga hennes uppmärksamhet...

Jag målade svarta cirklar en sol och lite andra konstiga mönster på vita fotopapper och satte upp så han kunde kika på... Det svart vita har verkligen fångat hans uppmärksamhet!

• Trolla75

Glömde skriva att han redan från födseln var stark i nacken, men han var ju en riktig tungviktare på 4,3kg så det kan ju spela in.

• momster

Denver har lyft på huvudet länge. Mins inte riktigt när han började med det. Men han ligger ju nästan enbart på mage oxå.
    Var till läkare med han förra veckan och läkaren sa då att han var otroligt stark i nacken.

• Hera78

Det enda som händer när jag lägger henne på mage är att hon lägger huvudet åt vänster och efter någon minut börjar hon gråta och bli arg. Då spänner hon hela kroppen och lyfter både huvud och ben...

• grahnkotten

Melvin tycker inte heller att det är kul att ligga på magen, men vi försöker att öva korta stunder när han är på bra humör!

Idag har vi haft en skön dag i trädgården med M sovandes i vagnen! Gott! Skönt höstväder!

• Trolla75

Det va så Caspian också började, grät och hade huvudet ner eller åt sidan, men det kom igång ganska snabbt. Låg mycket mage mot mage med honom och gör ff.

Ni kan ju prova att ha henne liggandes på er mage (mage mot mage) när ni ligger ner...